Är så arg på min styvsons mamma
Jag och maken fick ett samtal tidigt igår eftermiddag, det var styvsonen som ringde och sa att nu ville han flytta til oss. Vi körde dit och hämtade honom, eftersom vi vill att han ska bo hos oss, och hans mamma sa att om han gick ut genom dörren så hade han flyttat och hon skulle säga till på fritids att han inte fick komma dit mer och sådant.
"Okej" sa styvsonen och frågade om vi inte skulle köra någon gång.
Vi körde hem och jag pratade med honom så att han insåg att det skulle innebära att han skulle byta skola och så, vilket han verkade vara fullt på det klara med...
Jag och maken var jättelyckliga! Äntligen fick vi ha vår lille plutt hos oss!
Under eftermiddagen som går börjar mamman ångra sig och det hela slutar med att hon får sin sambo att ringa och tjata på min styvson om att han ska flytta hem, vad som sades vet jag inte, men det hela slutade med att styvsonen flyttade hem till sin mamma igen. Jag blev så arg och ledsen, vi såg ju fram emot att han skulle bo här!
Bakgrunden till att han skulle flytta har varit att han har blivit väldigt bråkig hemma hos sin mamma (han är 8) och ska inte göra läxorna osv. I går hade de bråkat hela dagen om att han skulle städa rummet, och till sist så sa han att han skulle flytta till sin pappa och mig.
"Visst, gör du det" sa hans mamma och så ringde han.
Men man känner sig så blåst då man gått i några timmar och varit överlycklig över att han äntligen ska bo hos oss, och så ångrar mamman sig... Säger man då så som hon sa? Hon sa flera gånger till honom innan vi åkte att om han åkte med oss så finns det ingen återvändo, då får han bo hos oss...
Min man ska säga till lillkillens mamma att hon inte gör så fler gånger, nästa gång han säger att han vill flytta då stannar han kvar.
Vi har medvetet låtit bli att ta upp frågan om växelvist boende, eller försökt få pojken att bo hos oss just för att slippa de bråk som hade startat med hans mamma... Vi vet ju att hon låter plutten hamna i mitten och det vill inte vi.
Var bara tvungen att skriva av mig, har gått och hållt detta inom mig sedan igår kväll...