• nr3

hur e puerto rico el lanzarote 8mars?

nån som varit där då?ska resa m mannen en 10åring en 1åring o en snart 2åring.. hotel BOSTON i puertorico eller FLORA på lanzarote. undrar om vädret o hur pass barnvänligt där är. just dessa hotell sa dom skulle vara barnvänliga.
    har du nån erfarenhet?

• Svar på tråden hur e puerto rico el lanzarote 8mars?
  • Sarah84

Varit i Lanzarote vid den tiden. & ja gör de inte igen. Visst varmare än i Sverige, men vi kunde inte bada i havet. & ne ja kräver varmare. Va väl en 20 grader varmt ungefär.

• nr3

ok.. hon på ticket sa där skulle vara varmt.. hade ni bara otur eller brukar det inte vara varmare?

• Sarah84
    nr3 skrev 2008-02-11 13:22:48 följande:
    ok.. hon på ticket sa där skulle vara varmt.. hade ni bara otur eller brukar det inte vara varmare?
    Fast varmt är de väl. 20 grader e ju inte kallt. Men jag vill iaf ha minst 25 när ja e utomland så de tillome kan blåsa lite & änn va varmt. Men de e väl inte högsesong då? Elle är de de?
  • nr3

nej högsäsong kan det inte räknas som.. men grancanaria är ju det varmaste samt egypten tror jag om man inte vill åka riktigt långt bort

• Sarah84
    nr3 skrev 2008-02-11 13:26:20 följande:
    nej högsäsong kan det inte räknas som.. men grancanaria är ju det varmaste samt egypten tror jag om man inte vill åka riktigt långt bort
    Jo de e de nog. Men hur varmt säger dom att de va då? Hur varmt står de att de ska va vid den tiden? Då tror ja egypten har de varmare än grancanaria vid den tiden
  • mandelkubb
    nr3 skrev 2008-02-11 13:14:36 följande:
    nån som varit där i mars?..
    Har varit i Puerto Rico flera ggr & ska dit den tolfte mars.Det är det mest solsäkra alternativet på gran canaria.
    Kolla i tidningen på Las palmas i temptabellen sen lägger du på typ fem grader så får du ett riktmärke om vädret .Enda nackdelen kanske kan vara att det är grymma backar både uppför & nerför men annars är det riktigt bra ställe om man reser med barn.Ett tips är att prova den vita stranden i Amadores , tar typ tjugominuter att gå dit från P-R city.
    Cool 
  • Neria

Kom från puerto rico förra veckan och vi hade strålande sol och mellan 25-28 grader varje dag=)
    Lite småkyligt på nätterna men man kan gå i t-shirt då med.
    Och bada går det absolut, kring 19 grader i vattnet.

• nr3

helst vill jag ju lyssna på ssandy

• Möhköfantti

var på lanzarote i januari 23 grader och sol hela veckan, men man kan ha otur och få monligt hela tiden oxå.
    Pappa kom hem från Gran Canaria i lördags och de hade oxå haft kanon väder.

Men man vet aldrig med canarieöarna, men i mars borde ni ha upp mot 25 grader i allafall.

• Susiepie

Ja vi var i puerto Rico för 2 veckor sedan och vi hade strålande sol och varm också runt 25 grader och uppåt men ajg tyckte också det var lite för kallt i havet men vi badade i poolen istället gick lika bra med :)

Ja Puerto Rico som bad och solställe är underbart men om man vill se något vackert o inte turistiskt ska man nog åka någon annanstans, men jag är den som gillar sol och bad ! :)

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
  • abnocto

Puerto rico är defentivt solsäkrast så jag skulle välja det.

• sandbacken

Hej! Jag har varit på Lanzarote från den 9 mars och 1 vecka framåt, det var bra väder när vi landade och bra när vi for därifrån. Sen var det mulet och blåsigt resten av tiden. Vi hade väl 17 grader på dagarna ungefär och 10 på nätterna och kallt. Blåste dygnet om. Men vi hade kanske otur men jag skulle fara till ett annat ställe om jag vore ni. ingen bra mat heller.

• SVejsan
    sandbacken skrev 2008-02-23 21:28:28 följande:
    Hej! Jag har varit på Lanzarote från den 9 mars och 1 vecka framåt, det var bra väder när vi landade och bra när vi for därifrån. Sen var det mulet och blåsigt resten av tiden. Vi hade väl 17 grader på dagarna ungefär och 10 på nätterna och kallt. Blåste dygnet om. Men vi hade kanske otur men jag skulle fara till ett annat ställe om jag vore ni. ingen bra mat heller.
    "ingen bra mat heller". Hittade åtskilliga guldkorn i Puerto del Carmen. Klart över genomsnittet i jämförelse med tex orter på teneriffa eller Gran canaria. Så jag tycker inte man kan generalisera så mycket. Detsamma om vädret... Det varierar!
  • Hera78

Vi åker till Puerto del Carmen, Lanzarote den 14-28 mars. Svärmor var där den 2-16 mars förra året och dom hade haft det varmt och skönt, lite blåsigt men det får man kanske räkna med. Och något kallare på nätterna men det får man också räkna med. Vi var i Rom i augusti och det var på tok för hett, då har jag hellre en behaglig temperatur på 20-25 grader

Jag håller koll på den här sidan, där kan man se väderprognosen sju dagar framåt, kanske finns Puerto Rico med så du kan jämföra?
    www.holiday-weather.com/lanzarote/index.html

• Hera78

SVejsan

Du får gärna dela med dig av dina guldkorn, här eller via min inbox. Alltid roligt att få med sig lite bra tips

• Deia

Om du ska åka med barn så kolla att poolen är uppvärmd, annars blir dom besvikna! Pool som inte är uppvärmd är ofta ISKALL!

Vi reser till Lanzarote över påsk. Har hyrt ett hus på norra delen av ön. Jag förväntar mig inte att kunna bada i havet. Hoppas på bra väder några dagar så man kan sitta i lä och sola. Bra att vara förberedd på vädret - så blir man inte besviken.

• Stella79

Vi var på Cran canaria på sportlovet, i Playa del Ingles, och vi badade i havet, perfekt väder, ljummet på kvällen, inte kallt... Vi var i Puerto Rico, det var mysigt...men vi åker med barnen till Maspalomas i Jan, där finns mycket att göra för barn...fin låång strand och mycket shopping.. Ha en trevlig semester!!

Svar på tråden hur e puerto rico el lanzarote 8mars?