Hur noga är ni med att borsta tänderna på era små?
Ni som har barn i åldern 1-2år, borstar ni tänderna på de morgon o kväll eller glömmer ni ibland?
Ni som har barn i åldern 1-2år, borstar ni tänderna på de morgon o kväll eller glömmer ni ibland?
Bara på kvällen men det struntar vi sällan i, eller glömmer.
Vi borstar morgon och kväll..och tandtråd och munskölj...ehhh...
Vårt MÅL är att dottern ska ha tandborsten inne i munnen morgon och kväll...sen vad som händer med den, det är en annan historia...oftast åker den ut efter fem röda...Vi får absolut INTE borsta på henne, så det är bara att glömma. Jag tänker att huvudsaken är att hon känner till tandborste samt tandkräm och att meningen är att man ska borts 2 ggr/dag. Sen ger det sig med åldern/envisheten.
Nej, vi lägger nog fokus och energi på annat i utvecklingen just nu...
Vi borstar varje kväll på Leo, 2 år, och det är inte förhandlingsbart. Han får borsta lite själv och sen borstar vi.
Vanligen borstar vi tänderna morgon och kväll, men har han somnat i bilen på vägen hem (eftersom föräldrarna är lite sega att komma iväg ibland) så får det vara och är han sjuk och vi föräldrar lägger honom försent så han bara skriker vid tandborstningen så låter vi det också vara. Det finns dagar då det inte funkar och han kniper igen mun men då får han borsta själv eller vi har två tandborstar eller han får visa hur vargen låter när han borstar tänderna. Mycket trixande, men det lönar sig. För ett halvår sen var det väldigt tufft, men nu med 2 1/4 år går det kanonbra!
Vi borstar morgon och kväll. Försöker komma ihåg iallafall...
Har problem m tandborstning eftersom min son vägrar att bli borstad eller att borsta. Ringde folktandvården o han har ått tid där nu. han e 22 månader.
Varje kväll... ska försöka få in rutinen på morgonen oxå men det är ju sååååå svårt att få in nya rutiner. Han är 2,5år.
Hon "borstar" själv på morgonen och får hjälp på kvällen.
Hos oss är det ej heller förhandlingsbart med tandborstningen. Här ska borstas tänder morgon och kväll. Först borstar jag eller min sambo, sedan borstar vår son som snart är tre. På vår yngste borstar jag också hans tänder först sedan får han tandborsten och tuggar på den lite - sen har vi borstat färdigt!
ni som borstar både morgon o kväll..har ni gjort så från första början, när lillen fick tänder?