• Roisin Dubh

Vad brukar det kosta att ta hål i örat?

Det var så länge sedan jag gjorde det och jag hittar ingen bra info på nätet. Självklart skiljer det sig beroende på var man bor och så men på ett ungefär?

Hur blir kostnaden om man ska ta flera hål vid samma tillfälle? (två i vardera öron)

• Svar på tråden Vad brukar det kosta att ta hål i örat?
  • C r e d o

Tog hål i öronen på dottern här i Uppsala  i år och det kostade 100 kronor för båda öronen men då var det ett erbjudande, kostar 2-300 i vanliga fall.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • lex

Gör hål själv! Jag har gjort alla mina själv....

• trollmammsis
    C r e d o skrev 2008-02-11 18:12:21 följande:
    Tog hål i öronen på dottern här i Uppsala  i år och det kostade 100 kronor för båda öronen men då var det ett erbjudande, kostar 2-300 i vanliga fall.
    ursäkta att jag hoppar in   får jag bara fråga vart?? dottern vill ha (säger hon nu)  och funderar på det till våren
  • Roisin Dubh
    lex skrev 2008-02-11 18:12:55 följande:
    Gör hål själv! Jag har gjort alla mina själv....
    Ha ha, nej tack! Skrattande

Sånt ger jag mig inte på utan att ha verktyg eller kunskap till det. Det är min 17-åriga dotter som vill ha hål.
  • bellanbus

Jag tog på dottern på Body shop i Kristianstad, där tog de 100 eller 150 per öra!!! Bara det att hon tog bara ett hål sen vägrade hon ta nästa, o då hade jag redan betalt, så fick jag gå o övertala henne i 2 timmar.

Till slut gick vi in i en hälsokost affär, där de tog hålet för en 100-lapp. Vad jag vill säga är att hålet hon tog på Body shop är snett (svårt o få i öronhängen) plus att det varit mkt infektioner i det...

Jaja...hehe Lite mkt information kanske..

Välkomna till Effelltown....
  • Roisin Dubh
    bellanbus skrev 2008-02-11 19:13:34 följande:
    Jag tog på dottern på Body shop i Kristianstad, där tog de 100 eller 150 per öra!!! Bara det att hon tog bara ett hål sen vägrade hon ta nästa, o då hade jag redan betalt, så fick jag gå o övertala henne i 2 timmar.Till slut gick vi in i en hälsokost affär, där de tog hålet för en 100-lapp. Vad jag vill säga är att hålet hon tog på Body shop är snett (svårt o få i öronhängen) plus att det varit mkt infektioner i det...Jaja...hehe Lite mkt information kanske..
    Inte alls för mycket info för mig. Jag bor nämligen i Bromölla så Kristianstad är en tänkbar ort att kolla upp håltagare på.

Då vet jag vad jag ska undvika. Flört
  • Roisin Dubh

Jag har hört att det ska vara bättre att ta hål hos en piercare än på ett ställe där de använder pistol. Men det kanske är dyrare?

• Nikki S

Egentligen borde du kolla upp med närmaste piercingstudio efter det är de enda seriösa stället man kan ta hål på. De pistolerna de använder på frisörsalong och liknande ställen krossar bara vävnaden i örat och går heller inte att sterilisera mellan varje kund. Där brukar det kosta runt 120 hålet tror jag!

• danitra

Det är ju billigare med pistol, på min tid kostade det 50 medan det kostade 300 hos en piercare - detta var dock 10 år sedan men ration kan nog vara densamma.

• C r e d o
    trollmammsis skrev 2008-02-11 19:06:40 följande:
    ursäkta att jag hoppar in   får jag bara fråga vart?? dottern vill ha (säger hon nu)  och funderar på det till våren
    Visst, på Elissa på Svava gallerian, en guld/silversmedsbutik bredvid Interflora (tror jag det är).
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Nikki S

danitra- Ja det är klart billigare med pistol, men det är också mycket sämre att ta med pistol. Det beror på om man vill göra hos en seriös person eller gå till närmaste frisörsalong.

• danitra
    Nikki S skrev 2008-02-11 23:03:57 följande:
    danitra- Ja det är klart billigare med pistol, men det är också mycket sämre att ta med pistol. Det beror på om man vill göra hos en seriös person eller gå till närmaste frisörsalong.
    Visst är det så, jag antyder inget annat. Förklarade bara prisskillnaden som jag minns.
  • Morbid Mistress
    Roisin Dubh skrev 2008-02-11 19:36:55 följande:
    Jag har hört att det ska vara bättre att ta hål hos en piercare än på ett ställe där de använder pistol. Men det kanske är dyrare?
    Det är dyrare hos en piercare men om man betänker att en seriös piercare har minst ett år som lärling bakom sig samt att de har kunskaper om infektion och hygien så känner jag att det är värt de pengarna.
    Jag stressar, alltså finns jag
  • Lilla mig

Asså, jag tycker du ska ta med pistol för liksom varför slösa pengar på en piercare? Blir ju hål i örat på båda ställena o det är väl ändå det som är huvudsaken? Jag tog med pistol & det har gått jätte bra! Kan även strunta att ha i örhängen på jätte länge utan att det börjar växa igen eller nått sånt ;) Dock så rekommenderar jag att byta från plupparna man fått mot läk örhängen.. Går mycket fortare och man slipper krångel :) / hoppas det går bra

Svar på tråden Vad brukar det kosta att ta hål i örat?