• Anonym (ärtan)

Upptäckt en ärta i vårtgården...! Är d cancer? Hjälp snälla! Ammar...

Jag ammar och ger ersättning då mjölken inte riktigt räcker till. Har i dag upptäckt en knöl stor som en ärta i utkanten av ena vårtgården.

Upptäckte den medans jag skulle ge bebis bröstet. Kan det vara cancer?

Jag har gråtit och gråtit är så rädd. Ngn som haft likadant?

Bebis är knappt två veckor gammalt.

• Svar på tråden Upptäckt en ärta i vårtgården...! Är d cancer? Hjälp snälla! Ammar...
  • Anonym

Hur ska vi på FL kunna veta om det är cancer eller inte? Ärligt, boka en tid hos doktorn.

• Tessideluxe

Det är helt omöjligt att säga om det är cancer eller inte. Du måste ta dig samman och gå till doktorn och få det undersökt. Även om det är något helt normalt sår det ju bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite, eller hur?

• Molle75

Hej!

Visst är det svårt för oss här på FL att veta om det är cancer eller inte...meen jag tror faktiskt att det du känner är en mjölkkörtel....
    Jag har också en knöl i vårtgården som jag upptäckte häromdagen...håller på att sluta amma...

jag tänker göra så här...hålla koll på detta i några dagar tills brösten blivit mjuka igen och är den kvar då så tänker jag be någon titta på den.
    När jag ammande mitt första barn hittade jag oxå en knuta..var på amningsmottagningen då och bad dem kolla. Helt ofarligt. Kändes så skönt sen. Ring dem imorgon vet jag:=)

Lycka till. kramar

• Anonym

Du borde definitvt gå till doktorn! Men innan dess ska du inte vara orolig.. Jag har också så, men min är en fettknöl, ungefär lika stor som en ärta. Men ta du å gå till doktorn så du får det utrett en gång för alla så slipper du fundera sen.

• minbebis76

Jag hade fler små ärtor både på i bröstgården och på själva bröstet. Olika storlekar vid olika tillfällen.
    Om det är en svullen mjölkkörtel bör den mjukas upp försvinna vid amning alternativt bli större när du inte ammar. Men kolla för säkerhets skull med en läkare om du är orolig.
    Säkert ingen fara. Lycka till!

• Anonym (ärtan)

Jag förstår naturligtvis att ni inte kan veta om det är cancer eller inte!!

Undrade mest om ngn haft liknande och det är det...

Jag tryckte på den igår och masserade sen försvann den helt plötsligt och jag har inte sett ngt av den igen...

En cancerknöl kan väl inte bara försvinna...?

• Anonym (ärtan)

puff

• Anonym
    Anonym (ärtan) skrev 2008-02-12 17:53:48 följande:
    Jag tryckte på den igår och masserade sen försvann den helt plötsligt och jag har inte sett ngt av den igen...En cancerknöl kan väl inte bara försvinna...?
    nej det kan den inte!
Svar på tråden Upptäckt en ärta i vårtgården...! Är d cancer? Hjälp snälla! Ammar...