• Unreachable

Hjälp mig va heter detta barnprogram??

Det handla om en grävling, en orm och några rävar. Rävarna var själva huvudpersonerna.

Det gick även en sång i början som gick ungefär såhär..
    "vi är på väg, vi ska gå tillsammans du och jag, vi har en dröm..."

Det handlar om att dessa djur är på väg till djurreservatet.

den är ganska gammal.''

Någon??

• Svar på tråden Hjälp mig va heter detta barnprogram??
  • BabyJay

ååå jag älskade det programmet... å den fina sången.. men vad hette det? ja du...

• Unreachable

Ja jag vet. Jag sitter här och grubblar för fullt. =)

• Unreachable

Samma här, gud va störigt. Men den sången är så fin. Vill så gärna försöka få tag i barnprogrammet.

• Unreachable

Det är tecknat. Har för mig att den heter något som, "den långa färden" eller "den otroliga vandringen", men googlar om de, men finner ingenting.

• BabyJay
    Millan83 skrev 2008-02-11 23:19:00 följande:
    den långa färden eller nåt va??den långa vandringen??
    Jaa! nåt sånt!
  • Unreachable

svingelskogen och den långa flykten är det tyvärr inte.

• Unreachable

Jan fann den. Äntligen!! De vilda djurens flykt!

• famgiger

Undrar om man kan få tag i den serien någonstans. Kommer ihåg att jag tyckte om den väldigt mycket. Har ju egna barn som nog skulle gilla den nu.

• famgiger

När jag ändå är här..... Jag försöker att komma på ett annat barnprogram som svt sände när jag var liten dvs någon gång på 70-80 talet. Kommer ej ihåg exaktnär de visade den.

Det handlade om en mullvad som bodde i en skog men så kom alla maskiner och skulle ta ned hela skogen och istället bygga en stad. Mullvaden fick bo hos en man som hade massor av konstiga uppfinningar.

• SigAron
    famgiger skrev 2008-02-11 23:33:23 följande:
    Undrar om man kan få tag i den serien någonstans. Kommer ihåg att jag tyckte om den väldigt mycket. Har ju egna barn som nog skulle gilla den nu.
    Hittade du serien att köpa någonstans? Letar också efter att köpa den till min 5 åring som tjatar om den ;) Tycker det är en fin serie att se.
  • Zypheria

Den heter "De vilda djurens flykt" och är från 1993 (originaltitel The Animals of Farthing Wood).

Svar på tråden Hjälp mig va heter detta barnprogram??