AVA riga!
Hoppas ni alla har en bra helg! Efter en stressig vecka har jag äntligen lite ledigt.
Längtansmamman... har du hört något från AVA angående resa?
Primrose... självklart kan dina IVF räknas in i din statistik! Jag tänkte bara så att det är olika behandlingar så jag själv kände at jag räknar det som nya försök. Men med tanke på ekonomin känns det ju så klart bäst att det nu är tredje försöket för oss. Tror inte vi heller har råd med mer än ett försök. Har fortfarande inte förstått att man får ekonomiskt stöd vid könsoperation men ej vid äggdonation. Sverige behöver ju barn!
Jag skrev kliniken i torsdags angående att vi ej fått svar på spermatesten. Har ni andra fått någon form av spermaanalys? Jag fick igår ett kort svar att sperman var ok att frysas och då kommer frusen sperma att användas när en donator finns tillgänglig. Om vi ändå inte far dit och lämnar färsk sperma ändå. Känns säkrare. Svaret var på en rad.
Jag blev lite hoppfull när tv 4 hade en gäst på 51 år som fått barn via ÄD i Lettland nyligen, barnet var 3 månader nu. Fast man sa inget om hur många försök hon gjort.
Hoppas ni alla har en bra helg! KRAM