Inlägg från: bebbe made in italy |Visa alla inlägg
  • bebbe made in italy

Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?

Jag hör till den lyckliga skara som kan bli gravid på naturlig väg. Men om jag inte hade kunnat det så skulle jag nog tänka mig för noga innan jag adopterade. Jag är rädd att jag inte skulle älska barnet lika mkt som ett biologiskt och jag är rädd då jag hört att många adopterade barn blir deprimerade och tar livet av sig...

Med vild bebis i magen
  • bebbe made in italy

Jag undrar ju bara om ni som adopterat först prövat att få biologiska barn? För om ni hade fått det kanske ni inte hade adopterat. Har har läst att någon här i tråden både har biologiska och adoptivbarn så frågan gäller då inte dig. Men om man nu tycker detta med att folk vill ha"en mini kopia av sig själv" och ifrågasätter om  graviditeten äe aå viktig så förstår jag inte varför ens första hands val inte var adoption, det låter lite dubbelt i mina öron. Folk kämpar med att bli gravida och som sista utväg är det adoption som gäller, vad säger det då? jo att man hellre hade fått en minikopia av sig själv om man hade fått välja. ja inte vet jag men det är ju så budskapet blir....

Med vild bebis i magen
  • bebbe made in italy
    Jennie med ie skrev 2008-02-12 23:13:15 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-02-12 22:08:32 följande: Det går ju inte att komma ifrån att egenfödda barn är ett både billigare, enklare och snabbare sätt att bli förälder på i de flesta fall, så att man först försöker den vägen är väl inte det minsta konstigt....
    Ja för mig handlar det om andra saker än pengar, jag skulle kunna betala ofantliga summor för att få ett biologiskt barn om det vore möjligt. Jag ser inte på saken med samma ögon som du för jag vill verkligen ha ett biologiskt barn och jag hade nog kämpat tills jag fick det eller så hade jag gett upp, att jag inte skulle välja adoption i första hand handlar inte om pengar eller tid utan för att jag vill ha biologiska barn, jag vill vara gravid och få uppleva allt som folk pratar om. Jag tycker det är jättebra att det finns adoption för dom tycker det är bra och för barnens skull som kommer från fattigdom hit, men jag skulle nog aldrig adopetera om jag inte kunde få barn på naturlig väg, det känns inte rätt för mej.
    Med vild bebis i magen
  • bebbe made in italy
    Thalis skrev 2008-02-13 10:09:13 följande:
    Du har all rätt att känna som du gör,och jag tror också att då du har dessa känslor så gör du rätt i att inte adoptera! Men jag vill klargöra att adoption handlar inte om att ta ett barn från fattigdom utan det handlar om att ge ett barn det han/hon har rätt till: En familj med allt detta innebär!
    Nä jag passar inte som adoptivförälder det vet jag. Jag skulle aldrig våga ta steget då jag är livrädd att jag inte skulle älska barnet lika mkt och jag skulle vara bitter hela mitt liv om jag inte kunde få biologiska barn, jag tackar min lyckliga stjärna att jag kan det! Men man hjälper ju dock ett barn ur fattidom eller något annat, banret hade nog hellre varit hos sin biologiska mamma i sin naturliga miljlö om det fick välja. Nu har ju barnet inga valmöjligheter då föräldrarna adopeterar bort banret av olika anledningar och då är det ju tur att det finns människor som vill ta emot dessa barn...
    Med vild bebis i magen
Svar på tråden Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?