Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?
Hejjag är adopterad och har då inte mått dåligt direkt över det, Jag kom som 1½åing till Sverige våren 1983 från Indien
jag tror inte att de på att man måste känna sig
"tacksam för att man fick komma hit"
ja känner då ingen tacksamhetskuld till min mamma som är ensamtående med två adopterade barn dvs mig o lillasyster på som kom hit som en 9 månaders baby 1985. mamma hade fått massor av bilder på både mig o lillasyter innan vi väl kom till sverige hon visade stolt upp för arbetskompisar (lärare) coh så klart för släkt och hennes vänner. hon fick vänta på mig i 3år innan ja kom till Sverige och syster fick vi vänta i 1½år.
jag tror att många inlägg som TS började denna tråden med stämmer till en viss del o en viss del ej.
jag leder en adoptionsgrupp med vuxna adopterade från hela 3 stads området, den har ja hållt i sen 1997 och tror ingen där häller känner tacksamhet, för att kommit till Sverige,
AC Adoptioncentrums förening. deras nyckel ord är
"Barn som behöver en förälder!"
Alltså inte förälder som behöver barn, som vissa tror. Jag har själv varit aktiv i AC i många år..
Har med åkt tillbaks till Indien på en återresa med adopterade detta var 2000..
Nu när man har Biologiska barn själv så tänker man väl mycket på HUR ser hans biologiska mormor ut moster o morbror ut efter som jag hade två syskon kvar i Indien, de är rätt häftigt, jag var väldigt sjuk innan jag kom till sverige så det va väl tur att nån "ville ha just mig" jag skulle inte ha klarat mig i Indien om ja vart kvar, de har konstaterads efter ja kom hit.
samma gäller tyvärr min lillasyter.
som föddes med hepatit C, men som faktiskt är borta helt nu efter 21år..
som tur är..
de som ja vet om min biologiska fam är ung mamma o 3 barn tätt och att pappa dog innan ja kom till barnhemmet, jag bodde på barnhemmet i ½år innan de blev nån adoption för mig.
Min son har ärft en del saker som min Svenska Skaraborgs man
har tyvärr negativt sätt då! kromosom avilkesen catch22+ hjärtfel i hans pappas släkt
Men inte från mig, mer en likheten av mig som liten
så de är ingen garanti för att man är adopterade att inte saker märks..
de va allt..