Inlägg från: Nanook |Visa alla inlägg
  • Nanook

Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att adoptera. Anledningen till det är att jag själv är adopterad. Och det kunde inte ha gått mera åt helvete... Adoptivfamiljen kastade ut mig efter nio jävligt långa år av psykisk och fysisk misshandel och sexuellt utnyttjande. (Det krävdes tio års tarapi för att göra mig till en "hel" människa igen, och nu har jag en underbar alldeles egen familj, dvs maken och barnen.)
     Så egenligen vill jag inte adoptera för att jag inte har någon förtroende på dom människorna som gör hemutredning osv...

• Nanook
    Vietnammamma skrev 2008-02-15 19:06:24 följande:
    Beklagar verkligen att du haft det så dåligt med hemska föräldrar Men man får ju försöka att se att det är få föräldrar som gör detta emot sina barn, biologiska som adoptivföräldrar. Fruktansvärt!
    Jo, det är ju föräldrar som gör det mot sin barn. Och jag är ganska säker på att det finns försvinnande liten mängd adoptivföräldrar som är så mot sina barn. Men jag undrar hur i h*****e kunde socialen missa deras problem och brister i sin utredning. Och det flera ggr (jag har två småbröder från Colombia).
Svar på tråden Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?