Inlägg från: Anonym (fru till en adoptiv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fru till en adoptiv)

Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?

Nanook skrev 2008-02-15 19:16:13 följande:
    Jo, det är ju föräldrar som gör det mot sin barn. Och jag är ganska säker på att det finns försvinnande liten mängd adoptivföräldrar som är så mot sina barn. Men jag undrar hur i h*****e kunde socialen missa deras problem och brister i sin utredning. Och det flera ggr (jag har två småbröder från Colombia).
    Min man växte upp med en adoptivmamma som slog adoptivpappan hela uppväxten tills adoptivpappa gick bort av cancer. För några år sen vi upptäckte min mans biologiska mamman hade inte gett godkännande om adoptera bort honom, hans biologiska morfar hade bara ringt till SWS(dagens KWS) så kom dom till förlossningen och tog honom från henne, hon fick inte hålla honom och säga farväl. Hon även rymde hemifrån för kunna hitta honom varje barnhem men hon visste inte han bode hos en fosterfamilj under tiden adoption processen va på gång. Man såg på adoptions papper från KWS att de va gubben som skrev på som vittne och hon va inte ens närvarande. Och adoptionscentrum ignorerade varningen och översatte mamman va 18 medans hon va egentligen 16 och ignorerade informationen om morfar.
Svar på tråden Vilka skäl TROR ni att folk har för att inte välja adoption?