Inlägg från: miss Y |Visa alla inlägg
  • miss Y

Middagstips för romantisk middag

Sugen på att överraska min älskling nu i helgen med god, lättlagad mat med ev. en flaska vitt vin. Behöver inte vara dyrt eller avancerat men kanske lite roligare än makaroner och fiskpinnar

Funderar på ngn form av matpaj (det gör vi typ aldrig).

OBS! Rätten får inte innehålla svamp i ngn form och helst inte lax (jag älskar det, men han avskyr det).

• Svar på tråden Middagstips för romantisk middag
  • miss Y

glassbåt:
    ja, det är mysigt när man lagar mat ihop men det gör vi nästan alltid. ibland vill man överraska lite... troligtvis är han borta under dagen på match å jag behöver sysselsätta mig lite.

• miss Y

tack för tipsen!!
    nej, du har så rätt, trerätters behöver det verkligen inte vara och det kommer det heller inte att bli. räcker med huvudrätt och lite efterrätt/godis (senare till en ev. film kanske??)

• miss Y

Barnkär01:
    lutar åt en variant av ditt förslag. han stordiggar färsk pasta så det blir nog bra... men jag är urkass på vin, har du några bra förslag eller ngn annan för den delen??

vill verkligen göra det lite speciellt (vi jobbar på alla hjärtans dag så det får bli kompensationsdag) men ingen av oss är egentligen några vindrickare...

• miss Y

barnkär01:
    öl går bort till mat, förstör smaken tycker vi båda. och rött vin gillar vi inte (märks det att vi inte dricker så ofta??)
    men jag frågar nog på systembolaget och håller alla tummarna för att det blir ett bra val... vet inte vad sambon kommer säga, vi har aldrig köpt vin till maten ngn gång innan. nog inget han förväntar sig

ska ni ha ngn efterrätt??
    funderar på det eller om man ska köpa lite godis och föreslå film lite senare eller är det dötrist?? känner mig som fjorton igen som planerar en dejt...

Svar på tråden Middagstips för romantisk middag