• Julmust

Bara prata om.. del 7

Hej!

Måste ju rapportera hur det gått, nu när det blev ny tråd och allt. Fick en till flicka för snart fyra veckor sedan. Hon föddes i "normaltid", några dagar före bf (Stina är född v 26). Eftersom jag hade lämnat flera urinprover med gbs så fick jag penicillin under förlossningen. Den gick bra, 4 timmar från det att jag kommit in.

Det var ju trevligt att få hålla i henne efter förlossningen, men vi såg ju alla att andningen inte kom igång riktigt sådär bra som man skulle vilja, så en timma efter att hon är född skrevs hon in på neo. Snarare skönt än jobbigt när pappa gick iväg med henne. De startade penicillininjektion på en gång pga min gbs. Såsmåningom fick de också svar på infektionsproverna som visade förhöjt crp. Vi fick aldrig veta om det var GBS, men vi fick vara kvar en vecka på bb och hotell så att de kunde ge henne penicillinet kuren ut.

Så Gemelas, det kan gå bra och man kan gå tiden ut även om man fick prematurt första gången. Sen kan det gå lite dåligt även om det går bra också Grattis och hoppas att det går minst lika bra för dig som det gjorde för mig. De visste inte heller varför jag fick för tidigt förra gången. Däremot odlade man för gbs i urinen för säkerhets skull, och det var nog bra. Du borde be bm att få göra en sådan odling (+ vanlig uvi) nästa gång du går dit om det inte redan är gjort.

Skräpis: stackare med herpesen. Känner verkligen med honom.

Knäppisen: Alltid lika roligt att läsa om O's framsteg.

• Julmust

Tack. Hon känns som ett mellanting mellan jätteliten och jättestor, eller rättate sagt båda sakerna För stor för att kunna sitta känguru men så lätt jämfört med att lyfta storasyster. fast det var bara på neo som hon kändes stor.

• Julmust

Skräpis: Spännande med pergo, lycka till. Streptokocker är det detsamma som svinkoppor? (alltså när det sitter på huden sådär)

Gemelas: v 26, det tar sig. Bara tre veckor till så har ni passerat storflickorna. När är BF egentligen?

• Julmust

Skräpis: Trist, men nu blir det ju helg snart Vet du om man blir immun mot svinkoppor eller kan man få dem hur många gånger som helst?

Svar på tråden Bara prata om.. del 7