• vermilion

Ska på konsert och är liiivrädd!

Det är säkert! Jag är så nervös att jag vet inte var jag tar vägen. Generad
    Visste inte ens om jag skulle lägga det här under Musik eller Skräck. Fundersam

I alla fall så ska jag på Kent på lördag, min första konsert och jag är 31... Jag är så jäkla rädd för höga ljud! Så nu är jag livrädd att mina öron ska säga "POP!", börja blöda och gå sönder. Ska köpa öronproppar givetvis men mina öron är konstiga så dom kommer säkert inte ens passa..

Behöver lite stöd och nån som säger att jag inte kommer dö bara för att det är högt ljud.
    Jag är en sån där som typ gömmer mig i badkaret på nyårsafton. Nästan. Generad

Fasiken jag vill ju se fram emot det här! Hur svinhögt ljud är det egentligen?

• Svar på tråden Ska på konsert och är liiivrädd!
  • Pockadockan

Du kommer ha så kul så du kommer inte tänka på att ljudet är för högt! Jag var på Kent i Globen för några år sen, underbart!

Ha så kul

• Aiwendil

Om du köper öronproppar så går det bra
    Kan faktiskt rekomendera (om du vill lägga nån hundring) på att köpa
    trummisöronproppar som släpper igenom de "bra" ljuden och filtrerar bort de som är
    dåliga för öronen osv

Har inte varit på så många konserter men skulle jag gå så skulle jag absolut använda de!
    (jag har mina då jag själv står på scen)

Mamma till Isak 2007-03-09
  • TeeTee

Hög musik är ju inte samma som smällare. Visst musiken är hög, men den är ju konstant, så du vänjer dig fort! Men det är jätteviktigt att ha öronproppar. Tyvärr är det så att moderna konserter håller så hög ljudnivå att många musiker och musikälskare får tinitus. Det kommer gå jättebra! Lycka till.

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • vermilion
    Pockadockan skrev 2008-02-12 15:49:28 följande:
    Du kommer ha så kul så du kommer inte tänka på att ljudet är för högt! Jag var på Kent i Globen för några år sen, underbart! Ha så kul
    Haha, ja du, just nu känner jag för att släpa med mig proppar, lurar, bomull och tejp för att inte höra något. Vilken sissy jag är. Men jag SKA ha kul! Skrikandes
  • vermilion
    Aiwendil skrev 2008-02-12 15:51:24 följande:
    Om du köper öronproppar så går det braKan faktiskt rekomendera (om du vill lägga nån hundring) på att köpatrummisöronproppar som släpper igenom de "bra" ljuden och filtrerar bort de som ärdåliga för öronen osvHar inte varit på så många konserter men skulle jag gå så skulle jag absolut använda de!(jag har mina då jag själv står på scen)
    Var hittar jag såna? Tänkte köpa några på apoteket, är dom nåt att ha?
  • vermilion
    TeeTee skrev 2008-02-12 15:52:45 följande:
    Hög musik är ju inte samma som smällare. Visst musiken är hög, men den är ju konstant, så du vänjer dig fort! Men det är jätteviktigt att ha öronproppar. Tyvärr är det så att moderna konserter håller så hög ljudnivå att många musiker och musikälskare får tinitus. Det kommer gå jättebra! Lycka till.
    Jo, min sambo har ständigt tjut i öronen.
    Tack för uppmuntrandet!
  • LaFontaine

Om du ska köpa öronproppar på apoteket ska du köpa "granar" (de ser nästan ut så) och då välja den dyraste varianten som går loss på en dyg hundring. De klarade jag mig med i en replokal under lång tid, så nog funkar de till en konsert.

• TeeTee

Jag har också "konstiga" öron och har väldigt svårt för dom vanliga öronpropparna i skum. Det tog väldigt lång tid innan jag fick till rätt teknik. Skulle rekommendera i så fall att köpa dom som ser ut som julgranar. Dom är lätta att sätta i.

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Aiwendil
    vermilion skrev 2008-02-12 15:53:51 följande:
    Var hittar jag såna? Tänkte köpa några på apoteket, är dom nåt att ha?
    I musikaffärer
    dom på apoteket går också bra, faktiskt... men dom andra är bättre.
    Tänkte mest på din rädsla!
    Men som sagt.. dom kostar mellan 100-200 kr.... är ju inte engångs då iof
    Mamma till Isak 2007-03-09
Svar på tråden Ska på konsert och är liiivrädd!