• Carolina1979

Mölndalsmammor (och blivande) fikar och pratar vidare...

Nu har ytterligare 3 månader gått!
    Nu är alla bebisar ute och vissa av oss har numera stora bebisar
    Här är alla välkomna, både blivande mammor och vi som redan är mammor som bor i Mölndal med omnejd
    Ett mysigt gäng är vi som försöker ses på fikor och annat så gott det går

Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20554951.html

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m23680219.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m26823257.html

~Oliver är här - 070807~ Min blogg: www.carolina1979.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-17 14:38
    Här är vi som hänger här - fler är givetvis hjärtligt välkomna!

* Carolina1979 (Carolina) 28 år, sonen Oliver född 070807, bor i Rävekärr
    * LisaW (Lisa) 30 år, dottern Emma 070825, bor i Rävekärr
    * April 99 (Sofia)25 år, sonen Edwin 070929, bor i Bosgården
    * Tweedy (Christel) 32 år, sonen Alfred 050830, nr 2 BF 080524, bor i Eklanda.
    * pajas01 (Lisa) 21 år, Sonen Rasmus 071109 bor i Mölnlycke
    * Solsken i blick (Karin) 27 år, dottern Alva född 070614, bor i Lindome
    * chinette81 (Victoria) 27år, dottern Tuva född 070826, bor i Åby
    * Gersime (Linnea) 20år, dottern Annie född 080130, bor i Balltorp
    * iannamaria (Anna-Maria) 20år, sonen Oliwer född 070930, bor i Lindome
    * Johannapanna (Johanna) 32 år, döttrarna Thea född 060312 och Maja född 080209, bor i Eklanda
    *Bahare (Bea) 28 år, dottern Michelle född 070707 bor i Bifrost
    Arwen80 (Annika) 28 år, sonen Jonathan född 061224 bor i Lindome
    * Syanha (Synne) 29 år, Noah och Eirik född 061217/18, bor i Åby
    * LillaPinglan (Cecilia) 24 år, sonen Léon född 071025, bor i Mölndals Centrum
    * AnetteGunnarsson (Anette) 22 år, dottern Tilda född 070419, nr 2 BF 080731, bor i Kållered

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-20 17:13
    * 79Ninni (Linnea) 29 år, väntar första barnet (bf 080810), bor i Krokslätt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-04 15:10
    * Vietnammamma (Carina) 32 år, sonen Victor adopterad från Vietnam, född 060927, flyttar snart till Krokslätt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-04 19:08
    * Unborn_Child (Vanessa) 21 år, dottern Kiana född 071129, bor vid Mölndals Sjukhus

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-06 21:43
    * mammatillvictor (Carina) 32 år, sonen Victor adopterad från Vietnam, född 060927, flyttar snart till Krokslätt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-24 21:16
    * Len Gbg (Madelene) 28 år, sonen Johannes född 070623, bor i Lunden
  • Svar på tråden Mölndalsmammor (och blivande) fikar och pratar vidare...
  • iAnnaMaria

Hej hej... Jag vet inte om jag ska med eller inte... Jag får återkomma innan tors!

Igår var jag, Linnea, Oliwer och Annie ute och gick i 6 h... Vi gick in till gbg och hem igen :D Så nu behöver vi intwe röra mer på oss på hela veckan haha

Nu ska vi ut i det härliga vädret!

• mammatillvictor
    April 99 skrev 2008-05-06 11:05:36 följande:
    hej hej...hinner inte in här så ofta längre, letar hus vilket är ett projekt i sig, skulle ha varit på visning i kväll men så helt plötsligt är det sålt. Jätte tråkigt för vi ville gärna ha de :( Här är det fullt upp, Edwin kryper bara snabbare o snabbare o ställer sig upp mot allt som kommer i hans väg oavsett om det är ett bra ställe att hålla sig i eller ej(= slår sig HELA tiden). Och vad är dte med sladdar? Varför är just de så goa att tugga på? Det där med förskoleplats känns ju oroväckande, känns som man måste se över dagarna lite till fall vi inte får någon plats runt januari. Men jag vet ju att man måste söka i stort område, men det blir ju så krångligt för mig som cyklar upp för alla lackarebäcksbackarna om jag får långt åt andra hållet. Känns så bakvänt.kan nog inte med på torsdag, annars hade det ju varit roligt!Längre fram får man hoppas på!nje nu väntar tvätt o lunch för liten kille..tjingeling!
    Ja, det är ju inte kul! Vi skickade in nu i alla fall och hoppas på att vi får i Krokslätt någon gång i år....Skrev inga andra dagis som alternativ då det blir jättesvårt för mig att hämta varje dag på dagis Hoppas de godkänner ansökan ändå. Annars ringer de väl?
  • mammatillvictor

Var någonstans letar ni hus? I MÖlndal?

• Len Gbg

hej tjejer!
    Jag tog nyss på mig ett par mysbyxor som jag förut kunde dra av mig utan att knäppa upp knappen. Numera är det precis de går att knäppa. Hur bra tror ni det kändes på en skala... Fyyy så less man blir! Så jag tror inte jag ska skjuta upp träningen mer nu, och därför blir det ingen afterwork för mig på torsdag. Nu jäklar ska jag börja mitt nya liv.

• chinette81

Hallo!

Goda nyheter..har fixat med Hasses syster att hon kan vara barnvakt i några timmar på torsd.
    Så jag hänger med på torsd..kan komma något sent för Tuva har babysim kl 16.00 men tror jag ska klara det..

Annars är det storkok och bak här hemma..har gjort matlådor, GI muffins och cheesecake imon blir det nog bullar!! Bra att ha i frysen om man får hem lite folk:)

• LillaPinglan
    chinette81 skrev 2008-05-06 19:51:40 följande:
    Hallo!Goda nyheter..har fixat med Hasses syster att hon kan vara barnvakt i några timmar på torsd.Så jag hänger med på torsd..kan komma något sent för Tuva har babysim kl 16.00 men tror jag ska klara det..Annars är det storkok och bak här hemma..har gjort matlådor, GI muffins och cheesecake imon blir det nog bullar!! Bra att ha i frysen om man får hem lite folk:)
    Kul att du kan hänga med ändå!

Sambon klarade teoriprovet idag ! Tjoohoo! 1 mindre sak att fundera på
    Pojk morsa
  • Bahare

HEllo!

GRATTIS, vad skoj =). Ses på torsdag!
    KRam

LillaPinglan skrev 2008-05-06 20:34:58 följande:
    Kul att du kan hänga med ändå! Sambon klarade teoriprovet idag ! Tjoohoo! 1 mindre sak att fundera på
  • Bahare

Hello!
    KUL att du hänger med=). Ses imorgon.
    Puss

chinette81 skrev 2008-05-06 19:51:40 följande:
    Hallo!Goda nyheter..har fixat med Hasses syster att hon kan vara barnvakt i några timmar på torsd.Så jag hänger med på torsd..kan komma något sent för Tuva har babysim kl 16.00 men tror jag ska klara det..Annars är det storkok och bak här hemma..har gjort matlådor, GI muffins och cheesecake imon blir det nog bullar!! Bra att ha i frysen om man får hem lite folk:)
  • April 99

mamma till Victor-nog godkänner de nog ansökan, men de ringer kanske ändå för att fråga. Vi letar hus överallt :) inte bara i Mölndal...

förresten såg att de var fler som har lyckats få komma iväg på middag med sina respektive utan bebis runt valborg...de gjorde vi med...härligt!

• Bahare

Hello brudar!

Vart ska vi träffas imorgon? Blir det vi som r på listan som ska ut imorgon?

Bea
    Linnea
    Lisa
    Cecilia
    Carolina
    Victoria

Svar på tråden Mölndalsmammor (och blivande) fikar och pratar vidare...