• Nette

Klämma på Molusker?!

Fick rådet av lillsessans läkare att klämma på moluskerna för då kommer vätskan ut och dom försvinner fortare! Men det kommer inget när jag klämmer och lillsessan tycker att det gör ont. Får ni ut nått när/om ni klämmer på molusker?
    // Nette

• Svar på tråden Klämma på Molusker?!
  • hallon82

MAN SKA INTE KLÄMMA MOLUSKER när vätskan sprider sig till annat ställe på kroppen kan man få molusker även där och tro pelle att det gör ont. låt du dom bara vara dom försvinner till slut men det kan ta tid.

• hallon82

oj skulle inte bli stor text där.
    det sa man ialla fall för ett par år sedan typ för 4 års sen

• SIN74

Så sa man förra året också. Inte röra dem! De försvinner av sig själva men det tar nästan ett år.
    De sprider sig bara om man klämmer på dem. När de börja att försvinna kan de ibland gå att gnugga försiktigt bort när barnet har badat och är mjuk i huden.

• SchumiFerrari

Jag var hos läkare och brände bort mina... var kanske 10-12 när jag gjorde det...

Antar att om läkare sagt att du ska klämma så är det ok.. Men om det bara gör ont och inget kommer så låt dem vara..

*The Muppet!!! V37*
  • james

Har också hört att de sprider sig om man är på och kliar och pillar på dem..........

• Zanna1983

Köp teatreeoil eller vad den heter på hälsokostboden så ska du se att de går bort. Jag hade massor som liten...mamma fick tipset att ha sönder dem och det slutade i att jag fick ännu fler...

Men teatreeoil funkade

• mee2
    Jen81 skrev 2008-02-12 19:39:39 följande:
    vad är mollusker??
    undrar ja oxå
  • mee2

hur får man mollusker kommer dom av sig själva eller e de nån allergi?

• Niinaaa
    mee2 skrev 2008-02-12 19:45:55 följande:
    hur får man mollusker kommer dom av sig själva eller e de nån allergi?
    Dom kommer av sig själv. Ett slags vårtvirus.
    Min son kunde inte låta bli att klämma på dom & när han började göra det så försvann dom p åett par veckor
  • mee2

oki låter obehagligt, men bra att dom försvann.

Svar på tråden Klämma på Molusker?!