smakisar för prematurer när
Man kan räkna maten okorrigerat, enligt experten på Growinglife och min neoläkare. Vi ger välling på kvällen sedan några dagar tillbaka och det går finfint.
Man kan räkna maten okorrigerat, enligt experten på Growinglife och min neoläkare. Vi ger välling på kvällen sedan några dagar tillbaka och det går finfint.
Vi började med välling eftersom Vidar drog i sig över 200 ml ersättning sista kvällsmålet. På vällingen står han sig bättre och spyr inte lika mycket, så man måste ju känna efter själv vad som behövs.
Det var ganska nyligt som de nya rekommendationerna om mat kom, för en månad sedan ungefär. I vilket fall så gör jag majsvälling baserad på nutramigenpulver, följde med recept när vi fick anvisning på nutra.
Javisst, jag kan ännu bättre Här är en länk till receptsamling på Nutramigen:
www.meadjohnson.se/recept/
Vi brukar göra den här vällingen:
www.meadjohnson.se/homepage/recept/homepage/recept/vallingar_och_grotar/karins_grot/&expandparent=10166
Tänkte bara tillägga att vi gör så att vi kokar upp med 1 dl vatten, sen sätter jag till 1dl kallt vatten innan jag sätter ner nutramigenpulvret, då får man rätt ättemp på en gång.