• CTMT

Har din, liksom min, katt något skumt/roligt beteende?

Mina katter är lite smågalna ibland.

Men det är just ett beteende som vi verkligen inte kan klura ut!
    Vår 1½ år gamla honkatt, Piggelin, har lagt in en konstig rytm. Hon ligger nästan alltid på mattan som finns utanför toaletten. Och varje gång jag eller min sambo ska gå in där så vill hon följa med in! Råkar vi gå in utan henne och stänga dörren så hör hon det direkt och står utanför och jamar jätte-jätte ynkligt! Små pip liksom (det är iofs hur hon jamar annars me) och då måste vi släppa in henne. Väl inne så är hon superkelen, lägger sig på våra fötter går runt och stryker sig osv. Sen ser hon förvånad ut när vi ska gå därifrån!

T.o.m. på nätterna, ligger hon inte och "vaktar" utanför toaletten så ligger hon och sover brevid min huvudkudde, men så fort jag går upp så vaknar hon direkt och springer före till toaletten...

Vad kan detta vakta-toaletten-och-måste-följa-med-in-beteende bero på? Hon började för några veckor sedan.

• Svar på tråden Har din, liksom min, katt något skumt/roligt beteende?
  • trollmammsis
      jadå, vpran 2 åring är som en hund och följer med på promenad överallt!!!  han går med snällt, stannar han  o luktar på nått och vi fortsätter så springer han grinandes efter   han kan följa med till lekparken i ett annat område, vara där med oss sen går han hem med oss igen   han e så rolig..

den lilla katten som inte ens e 1 år, han klättrar gärna upp i trädet här utanför för att ha uppsikt
  • trollmammsis

är du gravid?  för så hade min kompis, hennes katt vaktade på henne och följde med upp på natten till toa

• bodica

Våran katt gör något liknande han ligger på en av mattorna i sovrummet, mattan där är ganska ny och innan den låg där var han aldrig där så jag tror han ligger där för att han gillar den.

Han har mycket saker för sig våran katt, en sak som han gör är ett jäkla märkligt. Han är 12 år i påsk han är kastrerad sedan 11 år tillbaks. Nu kommer vi till dettta snuskiga/märkliga betende flera gånger har vi kommit på skrället då han använt barnens gosdjur, som en uppblåsbar barbara.

• CTMT

Haha... kul att höra att det finns fler skumma katter därute :)

Nä, jag är inte gravid, hon gör det på både mig och min sambo! Är bara nåt hon fått för sig... kan det vara för att vi "kommer närmare" hennes nivå? När man sitter ner? Fast då skulle hon iofs gjort likadant om vi sitter i soffan... hm...

• hepe

Min katt följer mig jamandes till jag lyfter upp honom till taket och går omkring. Han lyckades fånga en fluga så för några veckor sedan och tror nu att det alltid finns flugor i taket.
    En utav de många tokigheter han har för sig.

• Struliga Jag

Min ena honkatt ÄLSKAR när vi har duschat. Då spelar det ingen roll om det är jag eller maken som sätter sig i soffan, hon ska upp och kela, gnida huvudet mot oss och pussas. Vanligtvis är det enbart mig hon vill trampa på.
    Min andra honkatt slickar på plast så fort vi inte ger henne så mycket uppmärksamhet som hon själv anser sig vara värd.
    Min hankatt VÄGRAR att äta torrfoder om det är smuligt, det ska vara hela bitar eller ingenting alls.
    Alla tre pratar jättemycket hela tiden

Min ena honkatt har lärt sig att hon på kvällarna kommer in och kelar med mig fram tills maken är klar på toa, sedan hoppar hon ner på golvet och ger maken en puss och går ut ur sovrummet

• daughterofabitch

Jag har ingen katt just nu, men min förra katt var lite underlig.
    varje gång jag skulle duscha eller bada så skulle hon också vara med i vattnet. När jag skulle gå och handla eller ta ut pengar så följde hon med och satt utanför och väntade. Samma sak när jag skulle träffa vänner och hon inte fick följa med in. En gång när jag skulle åka buss in till stan försökte hon kliva på bussen. Jag försökte mota bort henne, men det gick inte. Hon fick helt enkelt följa med. Hon satt utanför och väntade medans jag var inne i butiker. Sedan delade vi på en korv med bröd.

Svar på tråden Har din, liksom min, katt något skumt/roligt beteende?