• Verkligen

Jag är en sån klant som tappat bort garantikvittot!!!! Hur göra?

I december köpte jag en ny mobil. En sony ericson s500i.
    Nu har varenda knapp snart gått av i mitten. Siffrorna 2,3,4 och 8 är av.

Skulle leta fram mitt garantipapper så jag kan lämna in den men det är borta. Borta för gott skulle jag tro.

Såååå..Hur gör man då? Det är tydligen vanligt med det felet på just dom telefonerna, att första omgången av dom var så, men att det nu åtgärdats.

Vad kan det kosta att laga ändå? Eller är det billigare att köpa en ny likadan?

Blir galen på mig själv. Suck.

• Svar på tråden Jag är en sån klant som tappat bort garantikvittot!!!! Hur göra?
  • marysoul

betalde du med kort? för i så fall ska det räcka med kontoutdrag från dagen. annars om du köpt med nåt slags abbonemang där dom knappat in dina personuppgifter kan dom garanterat plocka fram en kopia på kvittot på affären!

Ring butiken där du köpte den och fråga vad dom kan göra, för nåt kan dom säkerligen göra för att få fram kvittot!

Lycka till!

• TheDyingBride

mitt ex tappade bort kvittot på en telefon, men gick in på butiken (expert) han köpt den i och de fick fram hans kvitto på imei-numret på telefonen.
    Tryck *#06# och lur på telefonen så får du fram numret, det är specifikt för varje telefon och registreras när butiken säljer telefonen så gå in i butiken du köpte den i och kolla om de kan hjälpa dig ändå.

• Anna83KD

Gå dit till affären där du köpte den och be och få ett nytt kvitto.

Vi lyckades slarva bort garantikvittot på våran TV som strulade (har superordning på kvitton/papper i övrigt). Fick ett nytt kvitto hemskickat mot en kostnad på 100:-. Detta var på OnOff.
    Det är i alla fall värt ett försök, tror att de flesta butiker har den servicen

• Verkligen

Åh hoppas hoppas... Vore så surt att få lov att köpa helt ny telefon, för att laga kostar nog ungefär lika.
    Jag betalade nog kontant har jag för mej, men är inte alls säker, får kika på mitt konto helt enkelt.

Nu fick jag lite hopp.. Man tycker ju att dom borde ha nån sorts uppgifter kvar.. Har dock kontantkort.
    Och handlade på Elgiganten.

Anna83KD skrev 2008-02-13 12:28:42 följande:
    Gå dit till affären där du köpte den och be och få ett nytt kvitto.Vi lyckades slarva bort garantikvittot på våran TV som strulade (har superordning på kvitton/papper i övrigt). Fick ett nytt kvitto hemskickat mot en kostnad på 100:-. Detta var på OnOff.Det är i alla fall värt ett försök, tror att de flesta butiker har den servicen
  • Diorlover

vi gick in på elgiganten å fick nytt bara uppgav namn adress å visade leg..

• Verkligen

Okej. Men hade ni handlat med kort eller kontant?
    Har dom såna uppgifter kvar fast jag köpte kontantkortstelefon? Tog ingen försäkring.

Diorlover skrev 2008-02-13 12:37:56 följande:
    vi gick in på elgiganten å fick nytt bara uppgav namn adress å visade leg..
  • Diorlover

kontant, eller med kort.. ingen avbetaling. ehmm jag vet inte men fick du lämna din auppgifter när du skulle köpa den ska det finnas kvar.

• Spegellandet

Det lagras uppgifter i telefonen om när den först togs i bruk, så hänvisa till det annars. Risken är iofs att affären återanvänt en tidigare såld och tillbakalämnad telefon, så att datumet inte stämmer. Sånt hör man ju om då och då.

Sony Ericsson har några egna service centers man kan gå till också, vilket kan vara en god back-up plan. Du hittar dem via deras store locator på hemsidan.

• Verkligen

Ska kolla upp det...Tack..

Sen minns jag inte om jag fick lämna nå uppgifter.. Var ju 2 månader sen..

Spegellandet skrev 2008-02-13 12:50:30 följande:
    Det lagras uppgifter i telefonen om när den först togs i bruk, så hänvisa till det annars. Risken är iofs att affären återanvänt en tidigare såld och tillbakalämnad telefon, så att datumet inte stämmer. Sånt hör man ju om då och då. Sony Ericsson har några egna service centers man kan gå till också, vilket kan vara en god back-up plan. Du hittar dem via deras store locator på hemsidan.
  • Verkligen

När man trycker det där så står det bara nätproblem.
    Jag skickade iaf mail till elgiganten och så får vi se vad dom svarar.

TheDyingBride skrev 2008-02-13 12:26:09 följande:
    mitt ex tappade bort kvittot på en telefon, men gick in på butiken (expert) han köpt den i och de fick fram hans kvitto på imei-numret på telefonen.Tryck *#06# och lur på telefonen så får du fram numret, det är specifikt för varje telefon och registreras när butiken säljer telefonen så gå in i butiken du köpte den i och kolla om de kan hjälpa dig ändå.
Svar på tråden Jag är en sån klant som tappat bort garantikvittot!!!! Hur göra?