• Anonym

Lön som lokalvårdare

Är det någon här som vet vad en lokalvårdare( tex kontors städning )har i lön.
    Eller en som jobbar inom äldrevården, utan utbildning. 46 år gammal.

• Svar på tråden Lön som lokalvårdare
  • caroline 1987

jag har vikarierat som lokalvårdare och det ger vääääldigt okej lön! ungefär 100kr/h efter skatt eftersom jag inte var fast anställd så fick jag semesterersättningen samtidigt också.. :)

• Anonym (kommun)

Jag är anställd inom kommunen och där är ingångslönen vääääldigt låg. Om du dessutom inte har några papper med dig från tidigare arbeten så startar du på 15 000 kr som ingångslön.

Privata brukar ligga lite högre.

• caroline 1987

jag är också anställd innom kommunen, och jag förstår inte hur du kan tycka att ingångslön på 15 000kr är väääääääääääääldigt låg.
    att städa är inte speciellt ansträngande, det är bra arbetstider och det är lättsamt (jag har städat på måånga olika ställen)

det enda negativa som jag tycker är att det är rätt otacksamt. men det är itne konstigt att börja med 15 000kr när man inte gjort något sånt innan! får mindre av att jobba i butik.

• Anonym (kommun)

Men herregud. Om du är 48 år så är 15 000 kr vääääldigt lågt. Du har säkert jobbat en massa innan och hur kan du bara säga att det INTE är ansträngande????????

Så jäkla slitigt som det är. Du har nog ett drömjobb inom kommunen då. Det är monotomt och tungt. Man får mer och mer att göra.

Hur länge har du arbetat som lokalvårdare?

Född -87 kan jag tänka mig inte allt för länge och är det bara som sommarvik så är det ännu enklare då är ALLT enkelt.
    Men vintertid när det är snö och slask eller bara regn och grus och massa löv överallt så är det riktigt sligt.

• Anonym

Tack för era svar! Vet inte om det är svårt att få ett städjobb, för jag har sett att dom vill ha utbildade. Nu är jag ju i och för sig lite äldre, har jobbat inom lokalvård och konferans samt reception tjugo år. (på samma ställe). Första tio åren bara lokalvård men utan utbildning, det är väl tuffare idag. Ska man söka nytt arbete så måste man väl ha utbildning i dagens läge.

• Anonym (kommun)

SKa du söka lokalvårdar jobb så står det ofta att SRY utbildning är önskvärt (iallafall hos oss) men vet inte om vi har det som krav. Men det underlättar ju som sagt alltid om man har intyg från tidigare arbete.

Sök och hoppas du lyckas få in en fot.

Lycka till.

Vart i landet bor du?

I Gbg söker de till sjukhusen ganska ofta

• Anonym

Anonym (kommun) skrev 2008-02-17 19:40:00 följande:

SKa du söka lokalvårdar jobb så står det ofta att SRY utbildning är önskvärt (iallafall hos oss) men vet inte om vi har det som krav. Men det underlättar ju som sagt alltid om man har intyg från tidigare arbete. Sök och hoppas du lyckas få in en fot.Lycka till.Vart i landet bor du?I Gbg söker de till sjukhusen ganska ofta
    Tack för rådet! Jag bor i stockholm.
  • Anonym

Jag jobbar som lokalvårdare hos en privat städfirma. Tillsvidareanställning heltid. Tjänar 18000.
    Är 30 år och har jobbat med lokalvård i fem år.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-02-18 20:09:59 följande:
    Jag jobbar som lokalvårdare hos en privat städfirma. Tillsvidareanställning heltid. Tjänar 18000.Är 30 år och har jobbat med lokalvård i fem år.
    oj! Det var ju bra lön.
Svar på tråden Lön som lokalvårdare