• FruStolpe

snabbt svar!! tack! (blöjtårta)

Hej!
    Nån som vet om man kan göra en blöjtårta av tygblöjor?
    Min brors sambo väntar bebis och har beräknat 21 mars och jag hade tänkt göra en blöjtårta till dem sen, tänkte att jag har ju god tid på mej ännu. Men nu har dom tagit in henne till bb och kommer antagligen att lägga igång förlossningen på fredag. Så nu blev det panik med blöjtårtan!!
    Hade tänkt göra den av tygblöjor då hon alltid har använt tygblöjor till deras barn. Har nån annan gjort så, och hur många tygblöjor behöver man isf?
    Hoppas på svar!! :o)

• Svar på tråden snabbt svar!! tack! (blöjtårta)
  • Nilla2005

jag tror ÄRLIGT talat att INGEN förstått vad du frågar efetr??? ska du göra en tårta av tyg???? så uppfattar jag TS som...

CK-blogg finns, uppdateras lördagar
  • FruStolpe

ja, Precis! det finns ju massor av trådar om blöjtårtor. Dom är ju jätte fina. Jätte dyra att köpa, därför tänkte jag göra en själv. lovely mama bl.a säljer såna.

• Nilla2005

*asgarv* trodde det var nått man skulle ÄTA!!!!! Aldrig hört talas om blöjtårta!!! Men googlade o hittade vad du menar

*känner mig dum*

CK-blogg finns, uppdateras lördagar
  • Mamma till E och E

Det går åt ca 30engångs blöjor till en sådan "tårta". Vet ej vilka tygblöjor du ska använda men har du ingen som har en engångblöja som du kan rulla och jämnföra med en tygblöja?

• FruStolpe

Nilla2005: Jag gissade det. Kan bli lite tårt att äta en, men fina är de ju. :o)

Mamma till E ochE:
    Tack, jag ska kolla och jämföra!

• Mysanpysan

Min syster gör och säljer också blöjtårtor. Men hon har nog inte gjort någon med tygblöjor.
    Hon heter coursell här på fl. Kolla med henne.
    Hon har några bilder i sitt galleri.

• Mammassaga

blev väldigt intresserad av att göra blöjtårtor. Tror jag ska kolla upp det:)

• FruStolpe

Berätta gärna om du hittar nåt...

Svar på tråden snabbt svar!! tack! (blöjtårta)