Inlägg från: MrsNelson |Visa alla inlägg
  • MrsNelson

ta med hatthyllan vid flytt?

kan man ta med hatthyllan när man flyttar eller är det en sån sak som man lämnar kvar? (hus)

• Svar på tråden ta med hatthyllan vid flytt?
  • MrsNelson

ja det var inte den som satt där innan...

• MrsNelson

det gäller ett hus, köpt, inget som är hyrt.
    Hur har ni gjort?

• MrsNelson
    emmakatta skrev 2008-02-13 15:07:06 följande:
    jag tror att hattylla hör till fast inredning och att den skall lämnas kvar om ni inte angett annat i kontraktet
    men om man då byter den mot en annan? eller ska det vara samma som är kvar?
  • MrsNelson

finns det någonstans man kan läsa om vad som räknas som fast inredning?

emmakatta skrev 2008-02-13 15:13:36 följande:
    Svar på #6Då måste ni nog komma överens med köparen om detta, de har köpt huset med hatthyllan. Men de kanske skulle gå med på en annan hatthylla
  • MrsNelson

Det är min granne som ska sälja sitt hus, kontrakt med köparna är skrivet dom har titträdesdag snart, men nu kom hon på att hon egentligen vill ha kvar hatthyllan som är lite finare.

• MrsNelson

vad räknas mer som fast inredning?

Soul skrev 2008-02-13 15:16:28 följande:
    Jag är mitt inne i en flytt och har talat med min mäklare om det. Är det ett hus som ska säljas så räknas hatthyllan som fast inredning. Dvs du får inte ta med den om du inte innan kontraktet skrevs på talade om för köparen att hatthyllan inte ingick. Saker som sitter fastmonterade och som räknas som standardinredning i ett hus räknas som fast och ingår i köpet om inget annat angivits i annons/under visning eller vid kontrakttillfället innan påskrivning. Som exempel har jag t.o.m. markerat min mikro vid visningar att den inte ingår i köpet då det numera ofta räknas som standardutrustning och den sitter monterad i köket, allt för att undvika missförstånd.
  • MrsNelson

Jag själv tycker egentligen att man som köpare inte kan förvänta sig mer än ett tomt skal... säljaren ska, om den vill, kunna ta med sig spis, diskmaskin, tvättmaskin...ja allt.
    Men nu är det ju inte så...

Svar på tråden ta med hatthyllan vid flytt?