• RockOlga

Någon som har barn med en Arab?

Hej på er !

Fick mitt pluss igår ! Killen min är 50% Från libanon, jag tänkte, finns det någon här som har ett barn av samma "blandning" eller hur jag ska säga? Hade vart kul att se på ett ungefär hur de kommer se ut

• Svar på tråden Någon som har barn med en Arab?
  • 3dje barnet

Är han arab eller libanes, araber är muslimer och libaneser kristna.....

• RockOlga

han är varken kristen eller muslim.. :S

• Lilaa

Spelar det nån roll vilken religon han har? dessutom finns det både kristna och muslimska libaneser.
    3dje barnet skrev 2008-02-13 15:53:02 följande:

Är han arab eller libanes, araber är muslimer och libaneser kristna.....
  • Blue Bear

Ja,vad religion har med aken att göra fattar inte jag! Men.. har en kompis som har fått en pojk med en "hel" libanes

Pojken blev ursöööööt.. hade brunt, lockigt hår (lckar efter mamma) och låååånga ögonfransar och strooora blåa ögon! Som tagen ur en dröm!

• 3dje barnet
    Svar på #4
    jag menar inget illa missuppfatta inte mig utan det jag menar är att det finns skillnad på muslimer och kristna libaneser utseende messigt. Jag menade inte nåt illa. Har varit i Libanon flera gånger och kan tydligt se skillnad på dom. Jag säger inte att den ena är bättre än den andra. Förlåt om tror jag menade nåt illa.
  • habibty81

Jag är gravid i v 33  och min man är från Marocko. Ska bli spännande att se hur barnet kommer att se ut. På min sida har jag foton på min syster och min mans brors barn. kan tänka mig att vårt blir ganska lik dem. Fast de är rätt olka alla 3!

• Pochoo

3dje barnet:
    du ska absolut inte be om ursäkt.
    jag är libanes och det är sant det du säger.
    Araber är muslimer, så är det bara. det är inget rasistiskt.
    det är bara så det är. och kristna libaneser har kämpat lääääääänge för att inte bli kallade för araber.

jag är libanes!

• Pochoo

snälla missförstå nu inte mitt inlägg, för jag är ingen rasist alls.

• adelina83
    RockOlga skrev 2008-02-13 15:47:11 följande:
    Hej på er ! Fick mitt pluss igår ! Killen min är 50% Från libanon, jag tänkte, finns det någon här som har ett barn av samma "blandning" eller hur jag ska säga? Hade vart kul att se på ett ungefär hur de kommer se ut
    hejsan japp min kille är halv palestin:Do ja fick veta i måndags att jag va gravid men vi får se vad som händer o sker tyvärr
    :S
  • Lilaa

Bli nog söta barn i vilket fall som helst :)
    min kompis är halv svensk och halv arab och hon är vacker, ljust brunt hår och gröna ögon

• soderblondie

Fadern till mitt ofödda barn är libanes, syrian, ortodox, född i Sverige, pratar arabiska. Så. MEN, jag förstår inte TS fråga riktigt. Hur ska varken du och definitivt inte vi kunna veta hur ditt barn kommer se ut oavsett om det är 50% det ena eller andra. Vi vet ju inte hur ni ser ut. Och inte vilka av era anlag som kommer att dominera i barnet, som fö då kommer ha 25% "libanesisk blod". Alla svenskar ser ju inte likadana ut och så inte heller libaneser.

• Umkhaled

Min man är libanes och vi har 3 underbara pojkar...Kolla gärna in på mina bilder.

• zamii

det va det dummaste jag hört "araber e muslimer och libaneser e kristna" HAHAHAAH! Araber är ett samlingsnamn, de talar samma språk med olika dialekter beorende på landet, dvs, libanon, irak, palesina, egypten osv. Och i varje av detta land finns det muslimer, men även kristna. Däremot finns det många kristna i libanon, kanske fler än i andra arabiska länder. men hallå? HAHA! "araber e muslimer och libaneser e kristna.." HAHAHAHAHA!

• Taniqua

Min man är libanes, så vi får se om ca 26dagar  hur vår lilla kille kommer att se ut.... hehe ett litet hum har vi då fått för att vi gick på 3D-Ultraljud =)

• Taniqua

Min man och alla hans kompisar säger också att araber e musilmer o Libaneser är kristna.....
    Misstolka inte mig/oss med.....men jag vet att även många av mina syrianska kompisar inte vill bli kallade araber heller för att dem är kristna....... 

Det är skit samma.....  Människor är människor oavsätt vart dem kommer ifrån och vilken tro dem har....

Svar på tråden Någon som har barn med en Arab?