• Fiaflopp

Ostimulerat FET?

Jaha så var det dags igen då,röntgade livmodern förra veckan och den såg ju exemplarisk ut plus att den hade byggt upp en perfekt slemhinna aldeles själv så nu ska vi försöka oss på ett helt ostimulerat FET,någon som gjort det?

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Svar på tråden Ostimulerat FET?
  • Längtansmamman

Hej Fiaflopp!

Ja jag har gjort det i Finland för ett par år sedan! Det gick hur bra som helst, förutom att det inte lyckades förstås

Jag trivdes med att vara helt naturell. Slemhinnan var fin och jag kontrollerade bara ÄL med sticka från apoteket för att sedan ringa kliniken som bokade in mig.

Det är ju så man ofta gör vid vanliga IVF med frysisar, så jag förstår inte att det är mindre vanligt vid ÄD. Jag fick stå på mig en del för att få göra det i helt naturlig cykel. Kanske försvårar man klinikens planering, inte vet jag... ?

Lycka till!

• Jag är Sma

Hej Fiaflopp!

Ja, jag har ju gjort två ostimulerade FET. Resultatet av det senaste börjar nu ge mig en putande mage - är i v. 15. Ostimulerat verkar passa min kropp bäst - skönt att slippa alla mediciner med dess biverkningar dessutom. Men någon perfekt slemhinna fick jag aldrig till, ändå gick det bra - så du har ju goda odds. Stort lycka till. Kram/Sma

• Fiaflopp

Tack för era svar!
    jag är sma: ja men just ja,din numera vackra mage är ju ett sådant resultat,jag tror och läkaren tror också att detta kanske passar mig bättre eftersom jag tydligen byggde upp en så fin slemhinna själv och att allt såg så bra ut utan hormontilskott!

Nu ska de små liven "bara" klara upptiningen också,sen så...

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Hjartesjalen

En fraga till er som vet, e det bara vid FET man kan gora det ostimulerat o inte vid farskforsok? Ibland gar tankarna at att det kanske inte e sa bra for embryot med alla medeciner, jag menar det skulle man ju inte haft naturligt, men saklart behovs hjalp pa traven ibland. Tanken e den sa man inte forvarrar med medeciner for det lilla froet.

Vad tror ni?

• Jag är Sma
    Hjartesjalen skrev 2008-02-15 05:31:02 följande:
    En fraga till er som vet, e det bara vid FET man kan gora det ostimulerat o inte vid farskforsok? Ibland gar tankarna at att det kanske inte e sa bra for embryot med alla medeciner, jag menar det skulle man ju inte haft naturligt, men saklart behovs hjalp pa traven ibland. Tanken e den sa man inte forvarrar med medeciner for det lilla froet.Vad tror ni?
    Vid färskförsök gäller det ju att komma i en cykel som passar ihop med donatorns och det är väl svårt att uppnå utan mediciner tänker jag - någon som har någon annan ide?
  • Hjartesjalen

Ja, det later helt rimmligt.

• Primrose

Däremot kan man göra ostimulerade IVF:er - om det var det du tänkte på, Hjärtesjälen.

• Hjartesjalen

Ja, Primerose, det var nog mera det jag tankte pa, men hur funkar det? Da maste allt stamma in i vartenda vra i kroppen sa det inte blir fel, eller hur gor man da?

• Primrose

Det är väl egentligen ingen skillnad på att göra ett ostimulerat FET med egna ägg än med donerade ägg. De passar in återinförandet i ens cykel, skulle jag förmoda. Men det är klart, litet konstigt låter det ju ... man borde ju få några slag stimulerande mediciner, tycker man. Det verkar svårt att träffa rätt tidpunkt annars. Man kanske får en ÄL-spruta för att "bli av med" ägget man har på mognad och sedan sätts det fertiliserade ägget in i stället?? Men då vill det till att slemhinnan håller sig fin.

• Hjartesjalen

Ja, precis, o det e val 36 tim man har pa sig att aterfora?? Eller har jag fel? Sa det e klar, man maste val bli av med det agg som slapps om man nu har nagot eller sa kollas man noga sa slemhinna o allt e bra.

Svar på tråden Ostimulerat FET?