• Isla

Finns det snygga gravidjeans????

Är bara i vecka 6 1/2 men får inte igen mina vanliga jeans. Avskyr tajta saker över magen när jag är gravid. Någon som vet vart jag kan hitta snygga gravidjeans (eller andra byxor)? HM och kappAhl tex tycker jag är jättefula och så är dom för korta i benen för mig och för stora midjan, även strl 36 som verkar vara större än vanliga 36.

• Svar på tråden Finns det snygga gravidjeans????
  • Snurran1

Jag har också letat som en galning, vet inte var du bor, men Sthlm Stinsen har en butik som heter EXIT. Där finns det jeans från Mama Liciuos, har köpt 2 par och är supernöjd. De ena har pressveck och de andra lite slappare och mer vidd. Som sagt, du kanske inte bor i sthlmsområdet, men har du tur finns märket någon annanstans. (Båda byxorna har hög midja som täcker magen, vilket var ett måste för mig. Hade ett par POP med lägre midja, men de satt inte uppe) Lycka till på byxjakten! :)

• Isla

Tack för tipset! Bor i sthlm men vet inte vad Sthlm stisen är???? Exit känner jag ju till.

• Isla

Aha. Kom på nu vart jag kan leta. Exit, sickla gallerian! Tack tack! Ska också prova topshop. Kom ihåg att folk har tipsat om det.

• mammatill2härligavildar

Jag har köpt ett par mörkblå stuprörsjeans från Lindex. Dom har resår man drar över magen. Sitter tajt och snyggt men är sköna och mjuka över magen. Är super nöjd. Använder dom även till snyggt eftersom passformen är så bra. Kostade 349kr och har jag har tvättat dem 2ggr och strechten har hållt hittills.

• Kippie

Jag köpte jättefina stuprörs gravid jeans på TOPSHOP! Där kan man hitta jättefina mammakläder och bebiskläder:D

• lingonblad

jag köpte ett par jeans på lindex, jättesköna och snygga, har haft dem hela grav. jag köpte också ett par fladdriga byxor där som knappt känns när man har på sig dem...

• Kippie

jeansen kostade 700! (610 med CSNkort:D)

på H&M  finns jättefina BILLIGA mammajeans också, ser ut som vilka andra tighta jeans smo helst!

• Ulaninen

Det finns ett märke som heter 2Wear, vet inte vilka butiker som har det märket i Stockholm. Själv har jag köpt två par av det märket i en butik som heter Mammas Mage i Uppsala, och är supernöjd! Känns som vanliga stretchjeans och ser ut som vilka jeans som helst (förutom mudden upptill då :))

• Bliglin

Jag har köpt svarta stretchiga stuprörsjeans på HM med hög mudd som är skitsnygga (och lååånga ben, iaf jag måste kapa dem nästan 10 cm )

Svar på tråden Finns det snygga gravidjeans????