Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Bröllopsbuffé - pris?

Ska fixa en egen buffé till vårt bröllop, med hjälp av familj och vänner. Hur mycket behöver man budgetera till detta?

bröllopets totala budget är på ca. 20 000:- och det blir ca. 45gäster.

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • Svar på tråden Bröllopsbuffé - pris?
  • enlitenbitkaka

Låter jättedyrt.....vi kan få en caterad buffé inkl. leverans, servering osv. för ca. 165:-/pers.

nomana skrev 2008-02-13 21:12:45 följande:
    Vi ska också göra egen buffé till vårt bröllop i sommar. Jag tror att vi räknar med ungefär 300 kr per kuvert, inklusive dryck. Vet inte om det är rimligt eller inte egentligen, men det är vad de billigaste restaurangalternativen låg på (men då exklusive dricka).Hm, det skulle betyda att maten för 45 gäster skulle kosta 13 500 kr. Låter det kanske för mycket?
  • enlitenbitkaka

Vad gott Vi ska ju ah ett midsommarbröllop så vi tänkte en ljummen potatissallad, pastasallad, pajer, fläskfile, kallskuret eller kanske kycklingspett....

lieh skrev 2008-02-13 21:24:35 följande:
    När vi gifte oss förra året så gjorde mamma och en annan all mat. Vi hade sommarbuffe med kyckling, fläskfile, potatissallad, grönsaker, sallad + en massa annat som jag inte ens kommer ihåg.Hon betalade ca 5000 för all mat.
  • enlitenbitkaka

Vad har ni tänkt ska finnas med i er buffé förresten? Där kan ju priset variera...lite skillnad på ex. kyckling och lamm

nomana skrev 2008-02-13 23:19:38 följande:
    Det låter ju skönt att alla räknar med billigare mat! middiz: Var det En italienare och en grek som levererade maten? Om det var det måste maten ha varit helt underbar!
Svar på tråden Bröllopsbuffé - pris?