Inlägg från: nomana |Visa alla inlägg
  • nomana

Bröllopsbuffé - pris?

Vi ska också göra egen buffé till vårt bröllop i sommar. Jag tror att vi räknar med ungefär 300 kr per kuvert, inklusive dryck. Vet inte om det är rimligt eller inte egentligen, men det är vad de billigaste restaurangalternativen låg på (men då exklusive dricka).

Hm, det skulle betyda att maten för 45 gäster skulle kosta 13 500 kr. Låter det kanske för mycket?

• nomana

Det låter ju skönt att alla räknar med billigare mat!

middiz: Var det En italienare och en grek som levererade maten? Om det var det måste maten ha varit helt underbar!

• nomana
    Svar på #10
    enlitenbitkaka skrev 2008-02-13 23:25:50 följande:
    Vad har ni tänkt ska finnas med i er buffé förresten? Där kan ju priset variera...lite skillnad på ex. kyckling och lamm
    Vi ska faktiskt ha en vegetarisk buffe med en hel del veganskt -- så det kan nog bli ännu billigare! Det blir nog falafel, nöt- och ostbullar (tänk köttbullar, men vegetariska), bönsallad, hommos, fetaost, någon sallad, västerbottenspaj och någon annan paj... det är nog så långt vi har kommit i planeringen hittills. Efterrätten blir nog jordgubbar med någon citrusmarinad och kanske knäckflarn. Ingen bröllopstårta här inte -- jag gillar inte tårta och min fästman är vegan.

Oj, nu blev jag hungrig
Svar på tråden Bröllopsbuffé - pris?