• jungfu

Betyder ordet RAFFIG...

Kommentera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Betyder ordet RAFFIG...
  • Skarpa

Röstade på mittenalternativet, men sensuell känns inte helt rätt ändå. Småporrig tycker jag däremot är träffande

Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • jungfu

Men om någon skulle kalla dig "raffig", skulle det då inte kännas som att dom tyckte du var en gammal tant?

Lilla Hanna klarar alla stormar!
  • Skarpa
    jungfu skrev 2008-02-14 00:11:49 följande:
    Men om någon skulle kalla dig "raffig", skulle det då inte kännas som att dom tyckte du var en gammal tant?
    En småporrig gammal tant i sådana fall Men inte enbart gammal. Den betydelsen har jag nog aldrig hört.
  • Yrslan

Snyggt, sexigt klädd. Så det blev mitten alternativet

• jungfu

Småporrig gammal tant

Men för mig är "raffig" och "fräck" lite mormorsuttryck.... och då pratar dom om nån böna som Lill babs, typ... (fast lill babs är lite för cool för att vara raffig, nästan)

Lilla Hanna klarar alla stormar!
  • Skarpa
    jungfu skrev 2008-02-14 00:24:53 följande:
    Småporrig gammal tant Men för mig är "raffig" och "fräck" lite mormorsuttryck.... och då pratar dom om nån böna som Lill babs, typ... (fast lill babs är lite för cool för att vara raffig, nästan)
    Ja, jag ser framför mig att ordet troligtvis kommer ur munnen på någon från äldre generationer, i syfte att verka ung/hipp/inne/whatever. Men ordet i sig betyder ändå småporrig för mig.
  • frecklefart90

Jag brukar använda ordet för jag tycker det är roligt.
    När jag säger att någon är raffig så menar jag lite uppiffad.

• Juis

Jag röstade på sensuell/småporrig

• VulgusProfanum

För mig betyder det sensuell och smått het.

Beauty fades Dumb is forever!
  • Seven Costanza

Jag ser det också som småporrig/erotisk, tänker på ordet "raffset", men jag skulle ju inte använda det allvarligt menat om en person i min egen generation; tror det är mest äldre som använder det. Kanske skulle vara lämpligt för en kvinna över 50 som velat piffa upp sig lite och tror att hon klär sig ungdomligt och sexigt men det blir lite fel ändå.

• Linda1976

Absolut inte sensuell, men småporríg på ett radhuslängehemmafru på 80-talet a la Svenska hjärtan-stil.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Balehead

Förstår inte hur det skulle kunna betyda "omodern". Skulle man se sig i spegeln, sucka och säga:

"Fasiken vad raffig jag ser ut. Jag måste skaffa lite nya kläder!"

Däremot ANVÄNDS det företrädesvis av äldre personer, om sådana som ser lite fräcka ut.

Andra favoriter är Ärtig, Piffig och Galant!

Svar på tråden Betyder ordet RAFFIG...