• Fragile Angel

Panta burkar och flaskor

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Svar på tråden Panta burkar och flaskor
  • Havsjungfrun

snillis skrev 2008-02-14 13:42:08 följande:

Självklart, det är ju pinsamt att INTE panta.
    Absolut!
  • Leonie

Pantar självklart!!! Och skänker panten.

Som flera skrivit så är det väl pinsamt om något att INTE panta!!

• E81

Jag kan tycka att det är pinsamt att bära ner två pappkassar med pant till Ica den 24:e och handla typ mjölk, bröd och frukt för pantkvittot. Då känns det som att någon kan tro att vi i vår familj hade svultit ihjäl om det inte hade varit för våra pantburkar och flaskor.
    Däremot är det inte ett dugg pinsamt att betala med pantkvittot när vi är och storhandlar och ändå handlar för 1500 kr, då förstår ju folk att vi har pengar ändå.

Skitfjantigt men så är det

• Polgara

Självklart! Helt perfekt i slutet av en knaper månad.

• Leonie
    E81 skrev 2008-02-14 15:44:48 följande:
    Jag kan tycka att det är pinsamt att bära ner två pappkassar med pant till Ica den 24:e och handla typ mjölk, bröd och frukt för pantkvittot. Då känns det som att någon kan tro att vi i vår familj hade svultit ihjäl om det inte hade varit för våra pantburkar och flaskor.Däremot är det inte ett dugg pinsamt att betala med pantkvittot när vi är och storhandlar och ändå handlar för 1500 kr, då förstår ju folk att vi har pengar ändå. Skitfjantigt men så är det
    Betyder det att DU tänker så om du ser någon annan panta den 24:e (genom sig själv känner man andra )? Personligen skulle jag aldrig ens göra den kopplingen, överhuvudtaget är jag en sån som inte tycker att mycket är pinsamt just för att jag förutsätter att folk inte bryr sig. Men jag får kanske tänka om...
  • Emmies mamma
    E81 skrev 2008-02-14 15:44:48 följande:
    Jag kan tycka att det är pinsamt att bära ner två pappkassar med pant till Ica den 24:e och handla typ mjölk, bröd och frukt för pantkvittot. Då känns det som att någon kan tro att vi i vår familj hade svultit ihjäl om det inte hade varit för våra pantburkar och flaskor.Däremot är det inte ett dugg pinsamt att betala med pantkvittot när vi är och storhandlar och ändå handlar för 1500 kr, då förstår ju folk att vi har pengar ändå. Skitfjantigt men så är det
    Jag tänker precis som du. Här pantas inga flaskor den 19 och den 24:e. Löjligt men det bara är så. Sedan är det ju viktigt att flaskorna och burkarna pantas så de blir till nya nya. Det här med Röda Kors-knapp låter ju jättebra! Hoppas det snart kommer till våran butik. Ska fråga nästa gång jag handlar.
  • Skarpa

Naturligtvis! Perfekt sätt att spara lite extra också, inför semestern, till exempel. Vi brukar ta ut pantpengarna i kontanter och lägga undan. Går tyvärr inte riktigt lika bra nu när de slutat med 4-kronorsflaskorna.

Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • Zenobia

Japp har pantas det och av ovasett datum med även om det skulle vara en dag innan löning. Hellre det, än ett berg i tvättstugan som man får skämmas över =)
    Sen händer det ibland att vi skänker pengarna, alla automater har inte.

• Helene m Olivia o Sigrid

Varför skulle det vara pinsamt??
    Det är ju en perfekt "nödkassa" dagarna innan barnbidraget kommer!

Ja, jag går utan problem och handlar enbart för småmynt, pantkvitton och ica-bonuscheckar om (när!) det blir nödvändigt!

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Bäbis 080804 ♥
  • Vaniljdröm

Ja, det klart. Hur ska man annars bli av med dem?

• Atamon

Självklart och tycker inte att det är ett dugg pinsamt oavsett dag i månaden! Tycker det skulle vara pant på mer saker så folk sopsorterade bättre.
    Jag har ju betalat panten, då ska jag ju ha pengarna (alternativt röda korset) - det är ju det som är grejen med hela pantsystemet. Att man liksom lånar ut pengar som man får tillbaka.

• E81
    Leonie skrev 2008-02-14 15:51:02 följande:
    Betyder det att DU tänker så om du ser någon annan panta den 24:e (genom sig själv känner man andra )? Personligen skulle jag aldrig ens göra den kopplingen, överhuvudtaget är jag en sån som inte tycker att mycket är pinsamt just för att jag förutsätter att folk inte bryr sig. Men jag får kanske tänka om...
    Haha! Nej, jag skulle aldrig reagera om någon betalade med pantkvitto dagen innan löning, delvis för att jag inte håller koll på andras betalningsmedel och delvis för att jag aldrig håller koll på vilket datum det är. Tror nog mest det handlar om min egen osäkerhet kring vår ekonomi som stundtals (inte nu längre) varit rätt skral. Som sagt, skitfjantigt men likväl är det så.
  • OMWF

Haha ja, hon ställer dom i sin bokhylla och beundrar dom.

Nej men dom har lite mindre pengar än vad jag har, dom har ju fler räkningar så.

Terryleene skrev 2008-02-14 13:44:51 följande:
    Gillar hon burkar?
  • Blondin Egogirl

Haha, jag är väl en av de få som absolut inte pantar burkar eller flaskor
    Tycker det är pinsamt, men barnen gör de gladligen så de får alla burkar o flaskor här

Gud jobbade i 6 dagar, sen har ingen j*vel sett röken av honom
  • Dino78

Ja, brukar få av min bror lite då och då. Blir mellan 100-200 som extrapengar och jag är då fattig nog att tycka det är bra!
    pantar mina egna med förstås.

DIF i själ och hjärta
  • Lillan7704

Vi pantar absolut! Inget pinsamt alls!

Brukar panta flaskor varannan månad ungefär och vi brukar väl få 500-600kr tillbaka då. Dessa sätts in på vår dotters sparkonto..

Svar på tråden Panta burkar och flaskor