• blip

    erfarenheter av nuvaring

    ja, undrar helt enkelt om det är någon här som provat nuvaring,
    och vad du tyckte om det?

    mellanblödningar, jobbiga smärtor?

  • Svar på tråden erfarenheter av nuvaring
  • mamma till pyret

    Jag hade en sån ring ett halvår- ett år och trivdes kanon bra med den!! Jag fick den just för att jag blev så sur och mådda inte alls bra av p-piller, och med ringen var mitt humör jämnt hela tiden, jätte skönt. Och tycker man den är i vägen vis sex, så går det som många andra sagt bra att ta ut den en stund. :)
    Jag blev heller aldrig gravid med den, inga mellanblödningar eller smärtor eller nåt. :) Lycka till!


    Mamma till ♥Vilma 5/5-06 och ♥Emilia 5/3-10 ♥Bebis bf 12/2-11
  • Skrutt 83

    Var jättenöjd när jag använde den, inga mellanblödningar, ingen smärta eller obehag. Varken jag eller sambon kände av den vid sex. Kan rekommendera den varmt.

  • LinnéaAmanda

    Hade det förrut, och gud vad bra ringen är. Mindre mens, mindre smärtor, regelbunden mens.. tyvärr så ville inte ringen sitta fast i mig :P haha otur där för mig, så jag fick sluta men annars GRYMT BRA, rekommenderas starkt!

  • Sara E

    Jag upplevde den som väldigt bra!
    Dock han jag nu kommit på att den INTE var JÄTTEBRA
    Hade ingen sexlust alls.. men visste inte att det berodde på den. Det är först nu när den är ute som jag fattar att det var den som orsakade det eftersom att jag har sexlust nu som jag inte haft på MYCKET länge


    ♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
  • Karen E

    Jag har haft nuvaring i 3 år nu och varit supernöjd hela tiden, inga biverkningar, svagare mens och menssmärtor. Vi märker ingeting under sex, jag behöver aldrig ta ut det.  Men nu är det andra månaden i rad som jag får knappt någon mens alls, har någon annan varit med om det? Tror inte att jag är gravid men orolig att något är fel... Har bokat tid men det dröjer 10 dagar innan jag får träffa läkaren...

  • Sanne 86

    Jag använde Nuvaring i nästan ett år, första månaden bödde jag lite varje dag, sen har jag haft regelbunden mens, jag har utan p-medel haft riklig mens i 7 dagar och måttligt ont, med ringen hade jag mens 4 dagar i liten mängd och inga smärtor!!! =)

    Så för mig var det toppen, hade kopparspiral innan pga att jag inte ville ha hormoner i kroppen och då ökade menstruationen i dagar och då jag tog ut den va jag uppe i 18 dagar i sträck med kraftiga blödningar och ont de första dagarna..... Inte bra för mig... =(
    Men med nuvaring är de en liten mängd hormoner och de är koncentrerade till enbart livmodern alltså inte ut i resten av kroppen.... =)

    Jag rekomenderar den varmt!!!! =)

  • Rundabullar
    Sanne 86 skrev 2011-03-03 14:37:43 följande:
    Jag använde Nuvaring i nästan ett år, första månaden bödde jag lite varje dag, sen har jag haft regelbunden mens, jag har utan p-medel haft riklig mens i 7 dagar och måttligt ont, med ringen hade jag mens 4 dagar i liten mängd och inga smärtor!!! =)

    Så för mig var det toppen, hade kopparspiral innan pga att jag inte ville ha hormoner i kroppen och då ökade menstruationen i dagar och då jag tog ut den va jag uppe i 18 dagar i sträck med kraftiga blödningar och ont de första dagarna..... Inte bra för mig... =(
    Men med nuvaring är de en liten mängd hormoner och de är koncentrerade till enbart livmodern alltså inte ut i resten av kroppen.... =)

    Jag rekomenderar den varmt!!!! =)
    Ursäkta, men var har du läst att kormonerna inte kommer ut i kroppen?! Obestämd Det gör det nog, hormonerna upptas ju genom slemhinnan, alltså direkt i blodet. Däremot är det mindre mängd än med p-piller och jämnare under dygnet.
  • Sanne 86
    Rundabullar skrev 2011-03-03 22:24:02 följande:
    Ursäkta, men var har du läst att kormonerna inte kommer ut i kroppen?! Obestämd Det gör det nog, hormonerna upptas ju genom slemhinnan, alltså direkt i blodet. Däremot är det mindre mängd än med p-piller och jämnare under dygnet.

    Min BM sa till mig att det är så de är, som med en spiral, de håller sig kincentrerat i livmodern.....!!!!
    Jo mindre mängd vet jag att de är med för de va därför jag ville ha den, men så sa min BM iaf.....
    Förvånad

  • PetraHelena

    hejhej! har precis börjat med nuvaring och känner mej både lättirriterad och tappar humöret (alltså det är värre än när jag var gravid !!) sexlusten är som bortblåst men det kan ju bero på att jag haft mens i två veckor, sen ajg satte in den alltså. Hoppas på att dessa biverkningar ger sej efter ett tag, och att jag slutar blöda någon gång? erfarenhet av detta, någon?

    Till råga på allt så har jag fått akne, griniga jävla finnar som inte ens går å klämma bort utan sitter som smäck i face och på ryggen. Alltså, inte så många som jag fick av p-piller, men ändå... Är lite ledsen men det kanske ger med sej som sagt? 

  • Karin 780
    lillesa skrev 2010-05-26 20:28:11 följande:
    Har inte läst de andra inläggen men jag säger bara fy fan.
    Hade den en månad, min pojkvän bad mig vänligt men bestämt att ta ut den genast.. för nuvaringen gjorde mig som en arg tjur med just ring i näsan.
    Snacka om hormoner. Jag skulle aldrig i hela mitt liv sätta in en sån igen...

    Har nu kopparspiral och det har funkat kanon för mig!

    Samma här, mitt humör när jag hade nuvaring var inte av denna värld. Dessutom tappade jag sexlusten. och när jag fick urinvägsinfektion (som var obehandlad i över en vecka) så blev det error och jag fick inflammation i ligament i underlivet, så jag var tvungen att sluta med ringarna. Sen körde vi på avbrutet och säkra perioder. Men avbröt inte en gång så nu är jag gravid :)
Svar på tråden erfarenheter av nuvaring