• Anonym

Jag står inte ut längre....

När jag lästa i olika diskussioner här på familjeliv har jag förstått att de flesta tycker det är normalt att ens kille/man tittar på porrtjejer/porrfilm och blir upphetsad samt tittar på andra tjejer.

Jag har haft väldigr svårt för detta men har nu insett att problemet ligger hos mig själv. Min kille tycker att utvikningstjejerna är jätte snygga, mycket snyggare än vad jag är. Han tycker de har vackra smala kroppar, slanka ben och fina bröst. Medans han tycker jag är tjock, hara fula bröst, ben osv. Det har han sagt så det är inget jag bara tänker. Han tycker de är mycket vackrare i ansiktet osv. Så ja, jag tycker faktikst att han har rätt att titta på andra eftersom inte jag har och kan ge honom det han behöver.

Men trotts detta är jag så egoistisk att jag ändå vill att han ska tycka om mig mest, att jag ska vara vackrast. Så jag och han satte oss ner och så fick han leta ut de snyggast tjejerna han kunde hitta, de vackraste brösten, benen, kropparna, anisktena osv. Så tänkte vi att jag skulle göra om min kropp, anisktsoperation, siliconbröst osv. Men problemt är att vi inte har råd, eftersom jag verkligen behöver en totalrenovering.

Men jag årkar inte med att vara få j*la ful, jag mår så dåligt av det. Jag vill inte visa mig för min kille eftersom han tycler att jag är så ful. Så jag har funderat på om det bästa vore att han skaffade en älskarinna ist, så kunde han iaf få bli tillfredställd. Jag förstår ju att han i längden inte får ut så mycket av att bara titta på porrfilm hela tiden, utan att han även behöver sex på riktigt.

Ibland fundearar jag på att lämna honom, men jag tänker på våra barn. Dessutom måste man ju faktiskt acceptera att man inte är snyggats i världen, utan att det är mormalt att ens ille kollar på andra och blir upphetsad.

Hur känner ni andra? Det är ju många som skrivit här och berättat att ni tycker det är ok att era killar kollar på porr osv, tycker ni jag över reagerar? Är jag dum som vill vara fin?

Jag känner att jag inte årkar med mg själv längre. varför var jag tvungen att bli fulast i världen?

• Svar på tråden Jag står inte ut längre....
  • tulipanrosen

Du får ursäkta att jag inte tar dig på allvar.
    Jag kan inte för mitt liv tro att någon är så nedvärderad och tillåter sin kille vara så hemskt elak och så skriver här och inte enns låter ledsen.
    Är detta din verklighet så tycker jag du ska lämna din kille ögonblickligen även om ni så har hundra barn.
    Jag tror du driver med oss-gör du inte det så vill jag säga dig att det finns någon som tycker du är vackrast i världen.

• miya

Jag måste säga att jag tycker din kille/man är rent av elak, hur kan man säga en sådan sak till kvinnan man älskar och har barn med?? jag fattar det inte.
    VADDÅ helrenovering??? Hur i hela världen kan han med att sitta och peka ut vilka han vill att du ska "plocka delar" av för att bli som han vill ha dig?! Jag kan inte förstå hur han tänker, om min man skulle säga eller bete sig på ett sådant sätt skulle jag noga överväga om vi ens har en framtid, för jag skulle inte orka leva med en människa som inte ens uppskattar mig.
    OCH NÄ jag tycker inte att det är ok att han sitter framför porrfilmer för att få det han behöver, det man behöver finner man i den man älskar, OM man älskar... det är min åsikt och det gäller min man i allra högsta grad oxå. Porrfilm kan för många vara lite "krydda" i tillvaron kanske eller nåt men det ska ju inte vara något man tar till för att man har "ful" kvinna.
    Jag klassar detta som elakt och det bara är så, jag blir jätte lessen av att läsa det han säger för DET är fult om något. Man gör inte så, ärlighet eller elakhet? gränsen är hårfin...
    Jag är själv överviktig och mår inte alls bra av det för jag skäms men kan inte göra något åt det förrens efter bäbis kommit, men när jag pratar med min man om det så vet jag att han älskar mig för den jag är inte för någon han vill att jag ska bli. Han stöttar mig oavsett smal eller kraftig och skulle aldrig säga något sånt som skulle göra mig illa. Som sagt älskar man någon så gör man det, då är den människan finast ändå. Titta på andra gör väl alla men ingen ska behöva känna sig som du gör nu pga sin man.
    Förlåt om det blev tjötigt eller rörigt men jag blir så lessen för din skull.

Stor kram ska du ha
    /Miya

• Indigo

När man älskar en person älskar man också hans eller hennes utseende eftersom det är en del av personligheten. Självklart kan man ändå tända på andra mer 'klassiskt vackra' personer men det har inget med kärlek att göra, det är bara ytlig förströelse. När din kille jämför dig med de här fantasikvinnorna beter han sig omoget och fruktansvärt respektlöst! Du har fött hans barn, han borde DYRKA din kropp för allt fantastiskt den har åstadkommit. Att föreslå plastikoperationer är så vidrigt att jag saknar ord, det är psykisk misshandel. Inte konstigt att du KÄNNER dig ful när den man som borde tycka att du är vackrast i världen faktiskt gör sådana elaka, nedvärderande och helt känslokalla kommentarer. Skulle du t.ex. ens komma på tanken att säga samma sak åt honom? Jag antar att han själv inte är perfekt. Nej, det skulle du antagligen inte, därför att du är en mogen vuxen människa som inte lever i en fantasivärld. Jag tror att du ska lyssna på din magkänsla som säger dig att du borde lämna honom. Barnen mår inte heller bra av den människosyn som din kille förmedlar genom sitt pubertala beteende. Om ni har små flickor kan hans dumheter bli rent förödande för deras självkänsla.
    Du förtjänar att någon gång i livet få uppleva hur underbart det känns att bli älskad för den du är av en riktig man. Någon som kan uppskatta en kvinnkropp som formats av livet och inte plastikkirurgernas skalpeller. Du är VACKER oavsett hur du ser ut därför att du är en person med ett eget värde som förtjänar att älskas och respekteras. Hitta någon som inser det!

• Anonym

Antagligen är din kille osäker på sitt eget utseende och därför klankar han på dig, som grynet säger TA INGEN SKIT era barn far ju illa och får själva konstig kroppsuppfattning genom att lyssna på detta hemma. Bra kvinna reder sig själv.

• KissTheDawn

åh fy vilken jäkla kille du har! han förtjänar ju inte dig..
    jag är inte snygg nånstans, överviktig och alltid tjurig ändå så tycker min "snygga" pojkvän att jag är det finaste som finns..
    våga inte göra om dig själv för nån annans skull..

• petra

Hur snygg e din kille själv då som har rätt att säga såna grejer?????????????????

• flowermoon

Det var inte roligt det där inte. Han gör ju allt för att trycka ner dig. När jag var gift förut fick jag också höra massa sånt skit. Vad ful jag var, vad elak jag var etc etc. Fast han titta iofs inte på porrfilm/internet (det var väl inte uppfunnet då...). Däremot så tyckte han jag var kass i sängen och ändå så tvingade han sig på mig varje lördag. Skit var det så att säga. Till slut fick jag nog och lämnade allt (fick iofs god hjälp men det är en annan historia) och träffade sen en ny man. Han säger inget nedvärderande om mitt utseende, snarare tycker han jag är vacker (ibland). Vi älskar varandra mycket och väntar nu vårt första gemensamma barn. Jag är numera rätt stolt över mig själv och tycker inte att jag är ful längre - trots att jag aldrig opererat mig.

• Chania

Du behöver inte acceptera detta! Du är vacker precis som den du är. Och du är värd en kille som älskar dig för den Du är. Skönhet är inte enbart en vacker yta utan så mycket mer än så...

Din kille verkar väldigt omogen och barnslig som vill försöka skapa dig till sin egen porrbrud. Hur kan du ens överväga att ställa upp på sån skit? Dessutom behöver inte killar titta på porr och stirra efter andra tjejer på stan. I mitt hem skulle ingen porr komma över tröskeln för jag motsätter mig den synen på kvinnor. Skulle min man ha behov av porr så skulle han inte ha samma värderingar som jag om kvinnan och jämlikhet. En sådan kille skulle aldrig jag kunna dela min framtid med. Man ska inte behöva känna sig kränkt!

Jag brukar alltid förespåka att man ska göra allt för att rädda ett förhållande men han verkar ju på basen av det du skrivit sakna all respekt för dig och verkar heller inte tycka att nåt är fel, iallafall inte med honom och hans beteende. Det får mig att tro att han inte heller vill satsa på att ändra sig. Löns det ens att föreslå familjerådgivning? Hjälper han till där hemma? Är han en god far? Har han några positiva egenskaper?

Nöj dig inte med att behandlas så här! Kräv att han ändrar sig om han vill ha dig kvar och utan förändring så har han inte sin familj kvar.
    Stanna inte endast för era barns skull. De kan ju inte må bra av att växa upp i ett sådant här destruktivt förhållande och vilken syn förmedlar han åt dem?

Du och dina barn är endast värda det bästa!!

• flowermoon

Vad jag menar var att felet nog inte var hos mig utan hos exet.

Svar på tråden Jag står inte ut längre....