• scooby

TENS-apparat, bra eller dåligt?

Ni som provade TENS under förlossningsvärkarna - fungerade den bra eller dåligt som smärtlindring?

Har startat en omröstningstråd om detta: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m29769605.html
    Gå gärna in och rösta!

~~Albin ska bli storebror! BF 10 april -08 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-18 08:32
    Skriv gärna vilket märke på TENSen ni haft!
  • Svar på tråden TENS-apparat, bra eller dåligt?
  • bubbelmaja

Jag började använda den hemma under värkarna. Tyckte den inte funkade så bra. jag blev yr och illamående av vibrationerna. Lämnade den hemma sedan när vi åkte in. tror att jag sparde den för länge. den hade nog gjort mer nytta tidigare under latensfasen.

• Lundin

Jag hade aldrig klarat mig utan den!!

• sötrumpan

Tyckte den var guld värd !!

• pepz

Tyckte oxå att den var till stor nytta, använde den under hela förlossnigen...

• miss marion

Hade stor nytta av min TENS månaderna innan bebben kom, för hjag hade ont i ryggen. Under förlossningen blev jag dock bara irriterad på alla jäkla sladdar som trasslade ihop sig. Kände mig mest hämmad av den, vågade inte röra mig som vanligt för plattorna lossnade och jag fick stötar.

• Babsiluren

Använde min tens apparat under hela min förlossning, den var min enda smärlindring.Maken skötte tensapparaten under slut skedet av förlossningen.Tyckte den var guld värd

• MrsFreckles

Den var bra hemma och bra att ha nagot att "pilla" med for att fa tankarna pa annat hall aven inne pa forlossningen men efter ett dygn av varkar kandes det inte som det hjalpte langre...Skulle dock anvanda den igen om det blir en gang till, kanske inte blir sa langt nasta gang!

• AnneLis

Underbar. Använde den hemma hela natten förutom när jag badade och kom in till förlossningen 10 cm öppen. Blev heligt förbaskad när de tog bort den då de satte skalpelektroden

• Angelflikkan

jag använder tensen under sista delen av grav pga foglossningar, och även under början av värkarna.. sen tyckte jag inte den hjälpte och blev mest irriterad på den och skippade den..
    hade mer den till förlossningen, men vi hann inte använda den.. det gick fort och jag hann bara greppa lustgasmasken.

varje dag med dig Ängeln är en dag i himlen.. mamma älskar dig.
  • scooby

Verkar som den hjälper bäst i början av värkarbetet med andra ord... Jag som hade hoppats att den skulle vara lika bra hela vägen så man slipper ta EDA Å andra sidan kanske man orkar mer värkar mot slutet när de dämpats något innan och inte helt sugit musten ur en Fundersam.

~~Albin ska bli storebror! BF 10 april -08 ~~
Svar på tråden TENS-apparat, bra eller dåligt?