Inlägg från: Butterscotch |Visa alla inlägg
  • Butterscotch

Randiga kläder förbjudet på dagis???

Synd om henne - och inte speciellt jobbigt som förälder att sätta på barnen enfärgade kläder för att på så vis avhjälpa problemet.

• Butterscotch
    Muminski skrev 2008-02-14 19:27:42 följande:
    Se möjligheterna, inte problemen.
    Har du glömt vilken sida du är inne och skriver på? Här är nästan allt jobbigt och upprörande, för att inte tala om kränkande.
  • Butterscotch
    My sunshine skrev 2008-02-15 08:47:15 följande:
    Då min dotter är väldigt envis om vad hon ska o inte ska ha på sig varför ska jag behöva stressa upp mig som en galning o bråka varje morgone med min dotter om kläder bara för att den här person inte kan byta jobb?Tycker ju synd om henne men inte skulle jag iaf sätta hennes hälsa framför min egen huvudvärk.Men thats me.
    Om barnen tycker om sin fröken är det säkert inte så svårt att få dem att själva vilja vara snälla mot henne, genom att klä sig utan ränder och prickar när de går till förskolan.

Gillar de inte fröken däremot, ja... då kan det bli krig varje morgon när det är dags att klä på sig.
  • Butterscotch
    Bebis09 skrev 2008-02-15 10:21:14 följande:
    hummen stringtrosor på 2 åringar tolerar dom?
    Om någon mot förmodan skulle få migrän av att se stringtrosor tror jag att de skulle be föräldrarna att inte sätta på sina barn sådana också. Men annars har väl inte dagis med det att göra.
  • Butterscotch
    Bebis09 skrev 2008-02-15 10:25:27 följande:
    nä har dom det med randiga byxor då? vi får ju ändra halva våran dotters garderob om det kommer hit..
    Om någon i personalen får migrän av randiga kläder? Ja, som det beskrivits tidigare i tråden är det arbetsgivarens jobb att skapa god arbetsmiljö för sina anställda och därför ombads föräldrarna att inte klä sina barn i randigt och prickigt. Det fanns som tur bara EN förälder som var egoistisk och i avsaknad av empati, alla andra föräldrar ställde upp för att barnens fröken skulle kunna må bra på jobbet.

Barn växer ju ur kläder ganska snabbt så man behöver ju inte byta ut befintliga kläder utan bara tänka på vad man köper när det är dags att köpa nytt. På det här dagiset fanns det lånekläder som barnen kunde ha.
  • Butterscotch

ÄlSkAnDe LäNgTaNdE skrev 2008-02-18 18:34:54 följande:

Får ursäkta om jag låter kallsinnig men man undrar nu var den moderna människan är på väg.
    Jag har ställt mig samma fråga. Vad har hänt med empati och medmänsklighet? De verkar vara som bortsopade ur så många människors sinnen. Sorgligt.

Nu är allt bara ego - jag, jag, jag! Jag har inte råd att köpa enfärgade tröjor för de är mycket dyrare än tröjor med mönster (eller hur var det nu?). Att barnomsorg, föräldraledighet mm redan är sponsrat med skattepengar verkar många glömma bort.
Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???