o0dizzy0o skrev 2008-02-15 11:33:25 följande:
Har inte läst tråden men fan va sjukt! Är hon så pass sjuk så måste hon ju kunna få ett läkarintyg o bli sjukskriven! Menar hon kan ju ine varken gå till el från jobbet, handla el gå på stan..utan att ha en bindel för ögonen då...herre gud , skulle aldrig gå med på detta...
Men är det inte bättre att denna männsika får arbeta och försörja sig själv än attbli försörjd av staten. Tydligen är hon ju en toppenfröken so är omtyckt av barnen och är då inte denna lilla uppoffring värt det för att hon ska kunna vara kvar och må bra. Men visst, vill du försörja henne iställe är det kanske ett alternativ!
Froststar skrev 2008-02-15 11:33:48 följande:
Svar på #131 Hon har valt ett yrke som tydligen försvårar hennes problem och framkallar migränanfallen. Och nej, där kan jag inte hålla med dig om att problemen skulle kvartstå oberoende av yrke/arbetsplats.På bank, kontor, etc (nu menar jag inte att sitta i reception där flest människor irrar runt) finns oftast en klädkod att följa. Affärsklädsel. Det innebär dels inte så mycket randigt och dels inte mycket springande. Jag kan nog komma på en hel del yrken till som skulle kunna fungera. Om hon absolut vill jobba med barn, så kan hon ju jobba som t.ex. barnpsykolog eller ha hand om små barngrupper där det inte blir lika mycket kaos och virrvarr.Allt handlar om givande och tagande. Helt krass kan man ju säga att hon har inte tagit hänsyn till en hel grupp när hon tog ett sådant jobb, så varför ska en hel grupp ta hänsyn till henne? Hon kan väl bjuda till genom att försöka göra något åt problemet och föräldrarna genom att underlätta.
Men hon kanske inte var medveten om sin sjukdom innan hon började sitt jobb...
VAD FAN ÄR DET SOM ÄR SÅ J*VLA JOBBIGT MED ATT BYTA KLÄER PÅ BARNET???