Igloogirl skrev 2008-02-14 20:49:17 följande:
Jättejobbig fråga! Rektorn har ju ett arbetsmiljöansvar, helt klart. Men hur långt ska man kunna dra det?! Nu gäller det randiga och prickiga kläder. Tänk om det nästa gång är någon som inte tål gummi, ska barnen inte få ha gummistövlar? Eller om hon jobbat på affär "Endast enfärgade kläder i denna kö". Eller jobbat på tex fk "Kan tyvärr inte ta emot dig, du har randiga kläder".Jag tror ni förstår vad jag är ute efter?! Hur långt ska man kunna gå?! (Ja, jag har dragit extremer, men läser ni så förstår ni vad jag är ute efter!)Såklart ska man visa empati och allt sånt! Alla har ju inte heller råd att köpa massor av nya kläder till sina barn.Ska bli intressant att se hur detta slutar!Jättesvårt, helt klart. För vad ska man göra av personen med migrän annars? Tycker jättesynd om henne, hon måste ju känna sig hemskt besvärlig och jobbig som blivit "utpekad" så. Usch...tur att man inte är rektor där!Kan ju tillägga att jag bor i GÄllivare kommun. Gått på dagis och skola i Koskullskulle och haft samma rektor!
Att inte ha gummistövlar för att ngn inte tål gummi är ju svårare eftersom barn behöver det för att kunna vara ute i regn och rusk. Man
behöver inte ha randiga eller prickiga kläder. Det handlar ju om att se vad som är rimligt eller ej, vad som går att genomföra och vad som är svårt att kräva utav omgivningen. Jobbar personen i fråga i en affär då hade det ju varit svårare/omöjligt för henne att jobba kvar eftersom det är ju nya människor som kommer in i affären hela tiden. Så är ju inte fallet på en förskola.