Inlägg från: Samsmamma |Visa alla inlägg
  • Samsmamma

Randiga kläder förbjudet på dagis???

herregud, så svårt är det väl inte att låta bli att klä barnen i prickigt eller randigt? Precis som man inte ska bära stark parfym i en skola eller på sjukhus måste man väl kunna begära en sådan enkel sak? Det handlar ju inte direkt om skoluniform eller nåt sådant (även om jag inte är emot skoluniform som sak)

• Samsmamma

Kanske visste h*n det för två år sedan men ingen tog det på allvar. Eller så har h*n precis kommit på vad som utlöser migränen.

Och nej, förmodligen är det inte skriken som utlöser migränen för då skulle man nog inte be föräldrar att byta KLÄDER på barnen.

Precis som epilepsi kan utlösas av "blixtrande" tv-program och discobollar, kan såklart migrän utlösas av prickar och ränder som är jobbigt för en del att stå ut med.

Tjej 83 skrev 2008-02-14 20:33:14 följande:

får hon ine migrän av barnens skrik? alla randiga o prickiga teckningar? eller de kanske inte får måla så?alla färgglada kritor?när barnen kastar leksaker o golvet, när de tar fram kantinrna med mat ut matvagnen (omd e har sånt) de skrammlar en del.de kan inte bara vara av randigt o prickigt.måste va annat.varför kom hon på det nu? o inte förra året? för 2 år sen osv?
  • Samsmamma

min mamma berättade att hon sett på tv när föreståndaren för dagiset berättade om detta beslut. Hon hade då på sig en tröja med prickar på armarna, ränder och rutor över bröstet, och jag vet inte allt. Inte för att det egentligen spelar någon roll vad HON eller föräldrar har på sig, men ska man förmedla ett sånt här budskap kanske man skulle tänkt lite på vad man har på sig i tv just då?

som du skriver har detta nog skötts lite tokigt, även om frågan i sig inte är så kontroversiell.

Muminski skrev 2008-02-16 15:42:17 följande:
    Om jag nu förstått saken rätt, efter att ha läst vad en förälder skrivit, enligt henne som säger sig ha sitt barn på det aktuella dagiset, så var väl egentligen inte klädernas mönster det stora problemet i sig.Jag fick den uppfattningen att föräldern kände att besluten tagits "över huvudet" på dem och att själva handhavandet av beslutet genomförts klumpigt. Information har varit dålig eller helt saknats innan beslutet från rektorn tagits.Så om man skulle se detta ur ett annat perspektiv skulle det inte behöva vare ett problem, om man haft kommunikation med föräldrar och kanske haft möte där man tagit upp dilemmat och låtit föräldrarna vara med och tycka.Jag kan faktiskt inte förstå hur man kan göra en så stor grej av detta, jag kan själv inte sluta fundera på VARFÖR föräldrar reagerat så starkt och varför många här i tråden ALDRIG skulle "rätta" sig efter ngt liknande men som sagt, föräldrarnas protester handlar väl knappast om något så trivialt som klädernas mönster utan något mycket större och viktigare?
Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???