Inlägg från: blommanigbg |Visa alla inlägg
  • blommanigbg

Randiga kläder förbjudet på dagis???

Man kan se det som så att hon har ett handikapp= migrän och nu har man handikappanpassat hennes arbetsplats. Vilket kan göras med enkla medel. Föräldrarna undviker att köpa randiga och prickiga tröjor till sina barn. Vill föräldrarna absolut klä sina barn i randigt och prickigt kan de ju göra det när barnet är hemma...

• blommanigbg
    solstrålen80 skrev 2008-02-14 18:25:21 följande:
    men föräldrarna som kommer o lämnar då? får dom ej ha va dom vill heller eller?tänk om mina arbetskläder e randiga eller prikiga...eller min jacka ...o saker runt om kring som e randiga o prikiga dåå?mjölkpakenen e randiga...o köttbullar e runda som prickar...då får man ej ha popkläder på .... löjligt!
    Det är nog så att när hon ska sitta och övervaka alla barnen som springer omkring, rör på sig eller pysslar med något. Och de har randiga kläder eller prickiga så triggar de igång migränen. Nuförtiden har ju också nästan alla barn randiga tröjor. Så visst det kan vara ett stort problem för henne. Och om en förälder kommer med något randigt på sig en kort stund är inte samma sak. Hon ska ju inte vaka över föräldern en hel dag....
  • blommanigbg
    BabyJay skrev 2008-02-14 18:43:07 följande:
    Om det var ett barn då?
    Finns faktiskt allergiavdelningar på förskolor just för de som är allergiska. Kan vara mot djur, parfym mm.
    Finns allergiförskolor med..
  • blommanigbg

Barn växer ju snabbt och man måste hela tiden köpa nya kläder. Att då tänka efter och undvika att köpa alltför många randiga tröjor och köpa enbart enfärgat till dagis borde inte vara så svårt...

• blommanigbg

Har själv migrän så jag vet precis hur jobbigt det kan vara. Det är verkligen ett handikapp..

Är man utbildad förskolelärare vad ska man jobba med då, förutom på förskolan?
    Då är det säkert någon som svarar... Varför utbildade hon sig till det då? Kan vara så att hon precis har kommit på VAD det är som triggar igång hennes migrän. Hon kanske är jättebra med barnen och de trivs med henne. Hade någon av min sons fröknar drabbats på samma sätt hade jag som förälder självklart ställt upp. För jag vet att min son tycker mycket om fröknarna på sin avdelning. Och att de är underbara mot min son... Löjligt att ens nämna POPkläder i det här sammanhanget. De kan väl ungarna ha hemma..

• blommanigbg

Jag har haft en svår migrän som gjorde att allt först flimmrade för ögonen, i öronen susade det högt. Sedan blev allt svart fast jag hade ögonen öppna. Var tvngen att lägga mig ner. Jag blev halvsidigt förlamad, fick kramp i hela kroppen och kunde inte prata. Det här kunde sitta i minst 30 minuter tills jag somnade in..
    De här anfallen kom plötsligt, vilket gjorde att jag inte kunde ta någon medicin alls.. Som tur är har jag "bara" vanlig migrän nu...
    Vad vill jag ha sagt med det här då? Jo att migrän KAN se väldigt märklig ut.. Och kan alltså yttra sig på många olika sätt...
    De föräldrar som har svårt att hitta kläder som varken är randiga eller prickiga får väl försöka byta förskola...

• blommanigbg
    Thaleia skrev 2008-02-14 20:40:11 följande:
    Men så himla svårt är det väl inte att låta bli att klä sin unge i randigt eller prickigt om det är det som behövs för att hon ska klara av sitt jobb!Läste i en annan tråd att föräldrarna har tillfrågats om detta och att alla tyckte det var ok men nu är det en förälder som har klagat.
    Troligtvis en som bara älskar POP-kläder...
  • blommanigbg
    Plippi skrev 2008-02-15 11:20:25 följande:
    Men är detta verkligen samma sak? Hon har inte valt ett yrke som hon är direkt olämplig för. Hennes problem finns ju kvar vilket yrke hon än tar. För mösnter finns ju överallt. I detta fallet måste ju vilken arbetsplats hon än ta anpassa sig till hennes behov. Jag hade hållt med dig om hon valde att bli veterinär när hon var allergisk.
    Det är väl ingen som utbildar sig till veterinär om man är väldigt allergisk mot pälsdjur.. Det var det dummaste...
Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???