Randiga kläder förbjudet på dagis???
Enligt mig är dagis/förskola ett serviceyrke, om inte helt men ändå delvis.
Därför finns det olika sätt att lösa det här på:
1. Fröken får som hon vill och föräldrarna accepterar det och hjälper till eftersom de tycker att det är viktigt att behålla henne.
2. Fröken får som hon vill och föräldrarna överklagar beslutet. Om inget händer, så får föräldrarna omplacera sina barn till andra dagis, dagmamma, hålla barnen hemma, etc. Förskolan kan nog inte fungera så bra utan barn.
3. Föräldrarna överklagar, någon kanske ser det ur föräldrarnas synvinkel och fröken omplaceras eller får hjälp till annan typ av jobb / omskolas, där hon inte får sådana här problem.
Personligen hade jag nog valt nr 2. Man får redan ta tillräckligt med hänsyn till alla möjliga allergier, åkommor, inställningar och allt annat som förekommer.
Jag tycker också att den person som har ett problem av något slag också själv får tänka till lite om det verkligen är smart att först utbilda sig/ta ett jobb som man vet innebär ett potentiellt problem och sedan förvänta sig att alla anpassar sig.
T.ex. om jag skulle haft epilepsi så hade jag aldrig försökt operera en byggnadskran eller bli pilot (man kan inte det i och för sig, det är inte tillåtet). Om jag haft pälsdjursallergi så hade jag inte utbildat mig till smådjurs/katt/hundveterinär eller jobbat i en djuraffär. Hästallergi - kanske inte hovslagare. Det säger ju sig självt. Man får inse sina begränsningar.