Randiga kläder förbjudet på dagis???
Man har inte erbjudit någon förälder att byta avdelning och även om det kommer ett sådant erbjudande så har jag inte lust att byta avdelning om det i stället går att slopa en så här vansinnig regel. Eller ska denna bestämmelse verkligen påverka mitt barns klädval i dom fem kommande åren? Det återstår att se. Det är föredömligt att ta hänsyn till hur en vuxen person mår. Men man glömmer hur barnen mår. Man förutsätter att barnen "inte bryr sig" vilket jag och andra med mig påstår att dom gör. Dagis är deras arbetsplats och deras trygghet rubbas när kläderna som mamma och pappa valt, tas av på morgonen och fröken säger med en plågad min, att den tröjan måste av för usch vad den var randig/prickig. Jag vill inte utsätta mitt barn för detta. Tyvärr, för jag är annars väldigt mån om att andra ska må bra. Men detta var att gå för långt - enligt mig. Därför är jag på sätt och vis tacksam för att detta nådde nyheterna. Däremot hoppas jag verkligen att inte fröken mår dåligt av att hängas ut i media, för det är det ingen som vill. Jag har inte läst hela tråden, men kan säga att någon dialog om detta förbud har inte förekommit i mitt fall utan vi har påbjudits vad som gäller. Punkt. Ingen har frågat om jag och barnets pappa tycker det går bra, det är (iaf än så länge) ett _förbud_. Om jag trots detta förbud skulle tagit på mitt barn randiga/prickiga kläder så skulle dom kläderna enligt uppgift til oss, tagas av. Punkt. Någon diskussion om avdelningsbyte har inte framkommit till mig, och ja jag är drabbad, eller mitt barn är.
Hörde någon viska någonstans om PoP kläder. Här uppe finns inte ens någon sådan affär, jag vet inte ens vad det är för kläder för här finns bara 2 st klädaffärer i hela kommunen.