• vargavarg

Såg reklam om ett program på tv som handlade om städning av exremt smutsigt hem....

Har sökt men inte hittat när eller var detta ska visas. Jättesnusk är det... måste bara se. Har kollat tv3 o tv4 hemsidor och sökt runt på annat håll. Någon som vet vilket program jag söker efter och mer info?

• Svar på tråden Såg reklam om ett program på tv som handlade om städning av exremt smutsigt hem....
  • Hera78

Vet bara att det heter "Rent Hus", kommer inte ihåg vilken kanal som ska sända det...

• Sarah84

Men fy så äckligt, iaf av bilden att dömma. Hur fan kan man bo i sån röra? Ja skulle inte klara en minut i sånt snuskigt hem

• vargavarg

Ja, där var det! Tack för hjälpen

• korven72

Det är skitkul program. Har kollat in den engelska versionen. "how clean is your house?"

Det tråkiga är ju att det ofta är tragiska livsöden bakom röran. Folk som tappar kontrollen pga sjukdom, stress mm.

• Hera78

Gick en amerikansk/engelsk version av detta program på Kanal 5 (har jag för mig) för nåt år sedan, två äldre damer som städade folks snuskiga, äckliga hem. Och som om det inte vore nog att städa någon annans skit så var dom tvugna att LUKTA på allt, de kunde plocka upp en strumpa från golvet och lukta på. Eller trycka ner näsan i heltäckningsmattan... fy satan vad äckligt! Tragiskt att det finns folk som bor så snuskigt!

• vargavarg
    Sarah84 skrev 2008-02-14 21:35:18 följande:
    Men fy så äckligt, iaf av bilden att dömma. Hur fan kan man bo i sån röra? Ja skulle inte klara en minut i sånt snuskigt hem
    Nej, jag vet... skitäckligt! Därför måste jag glo på det.
  • vargavarg

Hoppas dessa människor känner sig bättre och starkare till att ta tag i sina liv efter att ha fått det fint omkring sig! Jag tror det kan vara en väldigt bra början! Nystart...

• vargavarg

Har inte startat än... De söker bara efter folk som vill medverka än så länge, som jag förstod det.

• TrumPappa

Det ser ut såhär hemma hos fler än ni kan ana.

Och det behöver inte vara sjukdom eller någon depression utan oftast en "livsstil", dåliga rutiner, oförmågan att kasta saker direkt o s v.

Jag lovar att i 90% av fallen ser det precis likadant ut ett år senare.

• Åsa

TrumPappa: "Och det behöver inte vara sjukdom eller någon depression utan oftast en "livsstil", dåliga rutiner, oförmågan att kasta saker direkt o s v."

Håller med. Inte ovanligt hos folk som är hyfsat framgångsrika inom sina områden. Fördomen säger väl att det är den mer högutbildade medelklassen som städar dåligt hemma och inte långt ifrån ser ner på "ängsligt städade och pyntade" hem medan "arbetaren" sätter en ära i att ha det välstädat, men den fördomen verkar inte TV-programmet belägga; det verkar rätt jämnt fördelat

Pälsängrar i begränsad mängd kan iofs den bästa drabbas av; de flyger in genom ventilationen och kan föröka sig i sällananvända textilier tills de upptäcks. Silverfiskar finns nog i de flesta flerbostadshus(?) men det går ju att minimera dem genom att svälta ut dem på goda avlagringar och hålla rent avloppen.

Svar på tråden Såg reklam om ett program på tv som handlade om städning av exremt smutsigt hem....