• Nido

Minibuss/7-sits

Måste inhandla en större bil för att alla skall rymmas
    Gärna under 60´000:- och inte grotabelt många mil.
    Syftar inte till kombi bilar med extra säte i skuffen..

Vilken flersittsig bil föredrar ni och varför?
    Sharan, alhambra, carnival, espace, trajet, galexy, voyager, fler förslag?

• Svar på tråden Minibuss/7-sits
  • salene

Hej!! Vi har en Chevrolet TransSport. Är jättenöjd med den. Har tre barn å 2 hundar så behövde ha en bil med ganska stort bagageutrymme. Tittade lite på dom andra 7sitsiga bilarna, men tyckte att bagageutrymmet var alldeles för litet. Vi får plats med barnvagn å en hund i bagaget. Sen är den helt underbar att köra, d enda negativa e att den dricker lite mkt bensin. Drar väl ca 1.3L/mil.
    Hoppas ni hittar en bil som ni trivs med, rekommenderar dock vår modell varmt!!

Jag e inte dum, har bara lite otur när jag tänker...
  • yava

Vi har haft en seat alhambra och den va jättebra! Var supernöjd med den och hade gärna haft kvar den nu när vi blivit en till i familjen men det va en firmabil så när sambon bytte jobb så blev vi oxå av med bilen! Vi funderade ett tag på att köpa den av firman men den diselskatten som är på den var ingen hit, alldeles för hög! Inte kul att sitta och betala tusentals kronor i månaden för en bil som står hela veckorna(sambon har ny firmabil 3 sitsig och jag inget körkort) och sen kanske på sin höjd rullar på helgen men vi hade helt klart behövt den med tanke på hur många vi är i familjen. Nu tränger vi istället ihop oss i en liten seat corodobra....hiihi...finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Lycka till med bilköpet!

Anton 2000 , Elias 2004 , Lukas 12/12 2007
  • Hannajo

Vi har en Sharan och är jättenöjda med den. Vi har hittills oftast bara behövt 6 säten i den, med 7 kan jag tänka mig att bagageutrymmet blir lite litet. Vi valde den bl a pga att det finns VW verkstad nära.

• Hannajo

Tillägg - den känns inte som en stor minibuss när man kör, utan liten och behändig som en vanlig bil, vilket jag tyckte var skönt.

• filippas

Vi har seat alhambra och är supernöjda då det oxå är infällda barnstolar i sätena så vi slipper dessa stora otympliga stolar som måste bytasplats på m.m när någon ska åka med!

Mamma till Agust & Abba, BF 9 aug 08
Svar på tråden Minibuss/7-sits