Inlägg från: Heidihoo |Visa alla inlägg
  • Heidihoo

BF 13 jan fler? Del 3

Hello!
    Såg Vinga84:as nick här och blev nyfiken och har läst litegrann :)
    Väldigt intressant om vaccinationerna ni har skrivit.
    Jag/vi vet inte heller hur vi skall göra ännu. Har inte funderat så mycket kring det, så nu fick jag lite att fundera över.
    Verkar vara en rolig tråd så jag hänger på i den mån jag hinner om det är ok. Kram på er.

• Heidihoo

Hejsan igen!
    Jag bara bläddrade runt och hamnade här, såg som sagt ditt nick och blev nyfiken. Sen stämde ju rubriken bra in eftersom jag också fick barn i Januari, inte den 13de precis men det var ju ganska nära iallafall, 7 dagar efter :)

Vinga84; Vad jag har förstått har Vinga fått homeopatmedcin? Hade hon också problem med magen? Vi har ju typ världsproblem här hemma och han har inte blivit bättre av något vi har provat. Mamma däremot var till någon homeopat och fick medicin och hon rekommenderade något som hette "Räddnings droppar". Har du hört talas om dem förrut?

Kram /H

• Heidihoo

Xeni; Heidi heter jag. Bor i Söderhamn med min sambo Patrik och hans två barn sen tidigare, Alicia 9 och Anton snart 8 och sen har vi våran gemensamma son född 20/1-08. Så vi har tre barn hemma på heltid just nu, kämpigt, men roligt (oftast!).
    Ptja, vad skall jag berätta mer?
    Har haft det skitjobbigt med sonen eftersom han har haft magproblem från dag 1 i stort sätt. Skrikit många timmar i stort sätt varje dag. Vi vet fortfarande inte vad det beror på, just nu äter han Nutramigen (en ersättning utan komjölk) så får se om det blir bättre nu då.
    På fritiden (den lilla jag får nu för tiden!) brukar jag inte göra så mycket, umgås med vänner, läsa böcker, älskar att baka och pyssla är också kul, brukar pyssla mycket med Alicia.
    Vad vill ni veta mer? Ni får gärna fråga istället :)

Hänger mest bara med och läser de ni skriver om homeopatmediciner och liknande grejer just nu, men rätt som det är dyker det väl upp någon fråga eller två :)

Kram på er.

• Heidihoo

Xeni; Jag tror att min son är lite smårädd för väldigt mörkhåriga människor. Han tittar jättelänge först och sen börjar han gråta. Men ibland går det hur bra som helst med såna som e väldigt mörka också. Så jag är inte riktigt säker :)

• Heidihoo

Vinga84; låter litegrann som Elias, att han helst vill bli buren. Min rygg var paj redan innan och nu är den ännuvärre, eftersom ingenting annat verkar fungera så måste jag ju bära iallafall en liten stund ibland. Det gör såååå ont! Sitter Vinga i babysitter? Vi har en som vibrerar och med en leksaksbåge, den trivs Elias i jättebra, sitter i den flera timmar om dagen.

• Heidihoo

Sprattla; Ja, jag har en bärsjal men gillade inte den. Men fick precis mail om att jag kunde få låna en bärsele av en kompis, så nu skall jag prova den istället!!!:)

Min son tar inte napp iallafall. Eller som du säger, om man är envis. Men han spottar ut eller tappar den och blir jätteförbannad. Han snuttar på händerna när han skall sova. Men håller med dig om att det skulle vara skönare om han använde napp faktiskt.

• Heidihoo

Vinga84; tråkigt att höra att dottern din är ganska skrikig än, kan trösta dig med att Elias också skriker jävligt friskt om dagarna (ursäkta svordomen!) :). Jag får sova bra om nätterna ändå är jag dödstrött när Patrik kommer hem från jobet pga. allt skrik. Det är så tjatigt, känns som att jag inte njuter av mammaledigheten - ännu iallafall. Och sen blir man ju ledsen av att veta att något är fel med honom och jag kan inte komma på vad eftersom man testat allt 1000 gånger om... :(

Så du har också fått tag på en bärsele. Va bra! Jag hoppas verkligen att Elias tycker om att sitta (eller vad man skall kalla det! hänga kanske?) i den, skulle underlätta mycket!
    Så jag håller tummarna.

• Heidihoo

Sprattla; jag var också på efterkollen idag :) gick kanonbra! Funderar också på spiral men är lite skraj för att sätta in den, hört att många säger att det gör ont. Men tror nog att det är värt det och att slippa på tänk i 5 år måste ju vara hur skönt som helst!

• Heidihoo

Vinga84; oj det var billigt för en hormonspiral! men jag är också lite emot hormoner, vet inte varför men aldrig mått bra när jag ätit p-piller och minipiller. sen har jag gått upp i vikt och gick ner direkt när jag slutade med dem.

Vi har testat alla magdroppar som finns tror jag. Hjälpte inte. Sen har vi testat olika ersättningar, Babysemp, NAN och är nu inne på Nutramigen.
    Massage har jag också försökt med men han blir ofta arg när han ligger ner, ungefär som att det gör ondare då. Därför trivs han bäst i babysittern och sover endast på mage :( jag är sååå orolig när han sover, går och kollar hela tiden. och på nätterna ligger jag och lyssnar om han andas eller gör andra ljud.

Jag har bara testat bärsjalen en gång, kände direkt att det inte var nåt för mig. Iallafall inte nu. Man kan ju ha dem sittandes där i sen, så till sommarn kanske jag skall testa igen :)
    Jag hoppas också att bärselen fungerar.

• Heidihoo

Sprattla; Elias tycker också om att stå, ibland när han är jätte skrikig brukar han få stå och då lugnar han ner sig. Jättekonstigt men så är det :) De är tydligen starka i benen nu men det kommer försvinna litemer sen och komma tillbaka sen när de skall till att börja gå hade min Sambo läst på nätet någonstans.
    Vi fick tips om mess-smör i ersättningen när Elias bajsade dåligt. Fungerade kanonbra. Så du kanske kan pumpa ur lite bröstmjölk och blanda i lite mess-smör?
    Elias bajsar nu en gång om dagen och det är inte hårt men inte löst heller, och det är efter omgångarna med mess-smör (jag vet inte alls hur mess-smör stavas, messmör, messsmör? aja, men ni förstår vad jag menar!)

Vinga84; Haha okej, men spiral låter ju väldigt intressant faktiskt. Vad tänker du använda om du inte vill tillföra hormoner till din kropp (nyfiken, du behöver inte svara!). Eller ni kanske skall skaffa fler kids inom en snar framtid??? :)

Svar på tråden BF 13 jan fler? Del 3