BF 13 jan fler? Del 3
Här fortästter vi att ha kontakt med varnadra vi som va planerade barn den 13 jan el nån gång i jan-08. Tråden tog slut så jag startar en 3:dje nu. Välkomna att skriva och dela med er:)!
Här fortästter vi att ha kontakt med varnadra vi som va planerade barn den 13 jan el nån gång i jan-08. Tråden tog slut så jag startar en 3:dje nu. Välkomna att skriva och dela med er:)!
Vad har ni kommit på för knep som funkar på ert barn när den gråter el nått? Hu väl känner ni ert barn nu?
Sprattla: Här hemma har vi klarat oss från förkylningar o sjukdomar. Jag har vart hård med folk som är lite krassliga tom dem får inte komma hit. Jag vågar inte ta risken med RS... Men de är lite svårare för er som kanske har barn på dagis.. Vi har inte haft med Vinga på stan el affärn el likande än heller där sprids ju bakterier bra nog! Hoppas verkligen ni blir friska och att Hanna inte blir värre.
Xeni: Det är nog så att mamman ha lättare å känna sitt barn då hon är med det oftare och som nu då pappan är borta på jobb.
Hur ligger era barn i vikt och längd? Tips på någon bra sida man kan handla barnkläder?
Vinga vägde 4290g och va 56cm idag när vi va på BVC:). Skönt hon går upp i vikt o har börjat kunna mäta hur mycket hon ska äta så hon itne kräks. Så har magen börjat blivit bättre:D.
Xeni: Hahahah hur ofta får din sambo sitta o låtsassnarka? Skrattar du inte när ha ngör de:P? Han borde få ont i halsen av det*skrattar*. Våran tjej vill ha rörelse hela tiden och man ska vanka och ruska henne samtidigt, man håller i henne då för vagnen är ju såååå farlig haha.
Sprattla: Stor tjej ni har:). Äter hon bara din bröstmjölk?
Vinga är jobbig i magen än och nu har hon varit mycket gasig igen och man hör hur ont hon har de innan de kommer ut. Uscha jobbigt.
Xeni: Näe Vinga vill bara vara uppe i famnen o inget annat duger. Men jag försöker så gott jag kan med vagnen. Just nu ligger hon i den ute på balkongen o sover*yes*. Så det känns underbart:). Jag har tagit bort stor del av min laktosmat för o se o mhon är allregis mot det men det verkar inte vara de. Så äter ja iten lök o sånt som ger gaser.. Tråkig mat ja äter men jag försöker för hennes skull. Lika så äte ja allt i måttligmängd av de ja äter.
Angående din son, ett tips är att itne lära honom att sova du då hoppar omkring o rör dig hela tiden. *Även fas snarknigenrna nu hjälper. Man struntar i det men ni kommer bli trötta sen å han kommer skrika ändå. Ni får väl spela in snarkingarna o spela upp annars hahaha!
Sprattla: Du måste ha bra med mat som har en dotter som väge 4700g:). Hur ofta äter hon?
Hej hej!
Vad kul att ni håller i o skriver:D! Intressant o läsa hur det går för er med era små underverk.
Vinga har sovit hela natten i natt och det är skönt men vi två föräldrar tyckte att natten gått alldeles för fort o vara riktigt trötta kl 06.06 då hon vaknade o ville ha mat o ny blöja. Annars sover hon o vaknar var tredje timma ungefär..
Våran fröken böjade le förra veckan o det är så mysigt:D! Så verkar det som hon förösker prata men de kommer liksom inga ljud. Man blir så flad i hjärtat när man ser framstegen:). Vinga har hållt på vända sig sen hon va 2v men det har itne gått så långt framåt med det sen dess. Hon fljer saker med blicken med. Hon är en stark rackare som lyfter upp nacken och inte bara kasta ner huvet snabbt utom håller de stadigt:). När hon ligger på rygg o skriker så spjärna hon emot med armbågarna o lyfter upp överkroppen o benen med haha!
Är de nån som anväder såndär bärsjal? Jag vill ha en sån el lära mig knyta med eget lakan men jag vet itne hur man gör. Vill ju de ska hålla med.. Tips?
TAck för tipset på sidorna om sjalar:D! Ska läsa lite mer noga sen när jag har bättre med tid. Ska absolut försöka ordna mig en sån:).
Förresten är de nån som vet hur fort mensen brular komma tillbaka?
Xeni: Jag vet inte men jag måste ju haft avslag men jag har itne känt nån lukt o jag har blött ganska lite. Men i vilket fall så vare sig blöder jag el har avslag. VArit utan blädning i ca 2v. Vadtyckte du om dem "sexiga" blöjorna dem hde på förlossningen:P?
Angående det här med preventivmedel så ska jag itne äta nå piller el sätta in nått i kroppen. Vi kör med tåkiga kondomen sen får vi se vad jag känner för. Men vill inte heller ha nått syskon än.
Nu har Vinga börjar blir jobbig med gråten o magen igen efter ca 1 v som va bra. Å till veckan bli jag ensam med henne 3dag då killen ska åka bort med jobbet igen*suckar*. Hoppas verkligen hon är bättre förjag okar itne gå o bäa omkring på henne.
Hej tjejer:D!
Vad kul o se att det är liv i tråden:)!
Ser ni pratar om p-medel.. Jag har oxå funderat på vad jag ska göra. Jag har haft hormonspiral innan jag vart gravid med Vinga. Trivdes super bra med den och hade inga konstighete med den. För mig som är under 26 år kostade den bara 100kr. Men sen vet ja den kostar 1028kr för dem över 26 år så jag förstår om ni står o väger. Nå p-piller el andra piller vill ja inte ha. Pessar vet ja inte hur de är för de har ja inte testat. Är de lätt o få den å sitta fel? Det tråkiga är väl att man måste planera innan man ska ha sex då?
Det här med sex.. Vi har provat de 2ggr nu o det gjorde lika ont denna gång som första gången o ja det kändes som oskulden bägge ggrna. Men jag skulle tro de är för man har tunnare slemhinnor under amning och sen spänner man ju sig. Jag känner även av mitt ena stygn att de ömmar. Jag vart bla sydd på ena inre blygdläppen o vad ja vet så sitter inte stygnet kvar men det ämmar ännu:(. Någon av er som blitt sydd o kan tala om hur ni känner??
Gringiheten på Vinga låter som för er andra nu när jag tänker efter o jämför. Tutten som hjälper. Sen är hon stökig i magen än o det gör att hon ligger o drar i tutten flera ggr på rad så det ömmar och jag blir irriterad. Någon mer som ha en "dragig" bebis?