• zigge4ever

Tips på var man kan köpa soff- och fåtöljöverdrag

Finns det nån som kan tipsa oss var man kan köpa sofföverdrag?
    Vi har en gammal soffa som är sliten i tyget, men stommen är bra. Nu vill vi skaffa nytt överdrag till den. Jag har tittat lite på IKEA o s v men hittar inte något som passar. Helst skulle jag vilja ha något i mörkt grått tyg till en 3-sitssoffa och 2 fåtöljer. Har du något förslag på var jag kan vända mej?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 16:02
    Jag har lagt in en bild på soffan...

• Svar på tråden Tips på var man kan köpa soff- och fåtöljöverdrag
  • Ville Mor

Har ingen aning om vad du har för soffor men företaget Bemz syr överdrag till en del av Ikeas soffor. Du får kika där och se om det kan vara något...

www.bemz.se

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
  • zigge4ever

Ville Mor

Tyvärr (!) är det inte en Ikeasoffa vi har. Jag vet inte ens vad det är för märke. Det är en väldigt gammal soffa så överdragen från Ikea passar tyvärr inte, men tack ändå att Du tog dig tid att svara.

• Carro W

Ellos har men vet inte hur snygga de är

• zigge4ever

Carro W

Tack, jag ska kolla där...

• Petra 1972

Jag tror att Jotex har (postorderkatalog), kolla hemsidan!

• Carro W
    zigge4ever skrev 2008-02-15 16:03:11 följande:
    Fler förslag?
    Var Ellos inget bra
  • Rapunzella

Halén, Josefssons? Båda är postorder.

• zigge4ever

Carro W

Jodå, det var inget fel på Ellos egentligen, jag bara undrar om det finns fler alternativ. Då kanske vi skulle kunnna välja mellan flera olika...vilken lycka!

• zigge4ever

Hampelina

Ok tack, jag ska kolla där...

• barnensrätt

Kan tipsa om La Redoute de har just nu även rea.
    Annars är det som ovanstående skrev ellos, har själv köpt därifrån, men ska nu reklamera.
    Sömmarna släppte efter tvätt

Har nu istället beställt från La Redoute, har fått för mig att de har bättre kvalite..

• zigge4ever

det blev Ellos (Josefssons) fast inte i rätt färg, så det får bli att springa iväg och köpa färg så fixar det sig

barnensrätt: Usch då, jag hoppas verkligen att sömmarna håller i tvättmaskinen, speciellt som jag ska tvätta dem på en gång...

• zigge4ever

Tack för alla fina förslag förresten...

Svar på tråden Tips på var man kan köpa soff- och fåtöljöverdrag