sovtider...
Hur ofta och vid vilka tider under dagen sover er 8-9 månaders bebis?
Hur ofta och vid vilka tider under dagen sover er 8-9 månaders bebis?
Min Grabb e 8 månader o honom lägger vi vid kl 8 o inte senare, Fast då sover han ju inte så mycke på dagarna iofs.. Han sover 15 minuter ca efter 12 där o sen en 10-15 minuter vid fyratiden.. annars så sover han inte så mycke på dagarna..Fast då sover han ju oftast fram till 8-9 nångång på morronen...//Linda
min dotter iofs 9½ månad men hon har sovit likadant i någon månadnu..
hon somnar ca 7 på kvällen å vaknar mellan 7-8 på morgonen..
sen sover hon vid tio halv elva (max 30 minuter)
sen sover hon runt 3 å då sover hon oxå bara 30 minuter..
men vissa dagar kan hon sova en timme upp till två timmar på eftermiddagen.. mycke beroende på vad vi gör..
TS: hur sover din lilla då?
Vår son sover en timme på förmiddagen vid 11 och en till två timmar på eftermiddagen vid tre. Han vill sedan slumra en stund vid sex för att sedan vara uppe till elva. Detta är något han börjat med den senaste månaden och vi måste ändra på detta. Han ska bara få sova 20-30 minuter på fm och 20-30 min på em för att sedan vara trött då det är dags för att somna för natten vid sju eller åtta.
Min son vaknar ca 0630 på morgonen och han får välling vid 0700, sen är han vaken i ca 3-4 timmar och ca 2 timmar efter välling får han frukost, samma som vi äter oftast macka, lite yoghurt och juice, sen sover han mellan ca 1100-1300 och då får han lunch, sen igen efter 2 timmar får han mellis, sen sover han en liten stund till, håller dock på o försöka ta bort den stunden han sover på kvällen vilket är mellan ca 1600-1800...
Sen somnar han på kvällen, allt mellan 20.00-22.00, beroende på om vi har folk här osv...
Tar tacksamt emot fler svar :=)
Min son är 8 månader. Han somnar vid 19 och vaknar mellan 6 och 6.30. På dagen sover han 1 timme på förmiddagen mellan 9-10 och 1 timmer på eftermiddagen mellan 14-15. Ibland sover han lite längre på em.
Min flicka är nio månader drygt och hon somnar mellan halv sju och sju på kvällen och sover då till halv sju på morgonen, sedan brukar hon sova 1,5 timme på förmiddagen och ungefär lika länge på eftermiddagen. Så här har det sett ut länge nu.
Jag funderar ibland på när de brukar övergå till att bara sova en gång på eftermiddagen, för så lär det ju bli när de börjar på dagis om inte innan...