Henke Mammas älsklig skrev 2008-02-17 23:24:52 följande:
Kanske hade jag inte frågat efter dessa fack från början om jag inte hade fått det tillbackaslängt helatiden. Visst kan jag hålla med dig i stora drag. Det bode inte spela någon roll. Men endå efrågastes de.. Varför?
[/citat]
Det förstår jag...

Men tycker det är tråkigt att du ska ha upplevt det så. Menar inte just dig utan de som så gärna vill placera dig i ett fack..så funkar människor (svenskar?) allt måste stämma överens med en bild..annars får de panik!!
Vietnammamma skrev 2008-02-18 08:00:39 följande:
[citat]
Håller helt med dig Bemma! Det verkar som att är man svensk så är det så bra och fint, varför då? Är det så viktigt att eftersträva egentligen. När jag säger att jag känner mig väldigt svensk när jag är utomlands vet jag inte om det är positivt eller negativt egentligen, det är liksom bara så Men med mitt temperament och annat så kommer nog det sydamerikanska arvet fram mer
Jaa.. varför är det "finare" att vara svensk än något annat? Vad är så bra med svenskar? Men nog blir man svensk när man är utomlands alltid...det är ju inge fel i det...alla har vi vår kultur som vi känner oss hemma i. Men nog vore det skoj att kunna säga att man har ett annat arv än bara det svenska...