Inlägg från: vagabond77 |Visa alla inlägg
  • vagabond77

Vad e de som e svenskt-

Tycker det är fruktansvärt trist med såna idiotkomentarer. Människor som kläcker sånt kommer från trasiga familjer med bristfälliga sociala normer och tynga ryggsäckar. De vet helt enkelt inte bättre, ingen har lärt dem att uppföra sig eller tänka efter.

Henke Mammas älsklig skrev 2008-02-23 01:40:11 följande:

Personligen spelar det roll inombods. För mina känslor gör det de. Mina föräldrar är inte från indien det är väl kanske i den skillnaden hela grejen ligger.. jag vill inte vara mindre svensk än dem eftersom de är mina föräldrar. Kansek låter detta konsigt. Jag vet att jag inte har ljus hud men titta på hur mångkullturellt Sveriger är idag. För många personer spelar det ingen roll man blir bemött som vem som hälst och då känner jag mig svensk men rätt vad de är dycker någon upp och säger motsattsen. Kanske är det okunskap av mig när jag inte förstår agrument som "stick hem jävla apa".. Jag skulle vilja att någon kunde argumentera för varför de har de åsikterna...
  • vagabond77

Självklart ingen ursäkt, men en anledning kan det vara. Dock tror jag att exempelvis främlingsfientlighet grundar sig mycket i att en del människor helt enkelt saknar empati, är trångsynta och til en viss del bortskämda (vana att få allt serverat på fat). Till det kan man lägga okunskap och avsaknad av livserfarenhet.

Henke Mammas älsklig skrev 2008-02-24 20:16:06 följande:

Visst de kan vara möjligt men det är ingen ursäkt.. Jag är så trött på folk som använder sitt förflutna som ursäkt för sina handlingar.. Man kan inte skylla sitt betende på andra.. vi har alla vårt bagage men man måste ändå asvara för sitt eget liv och sina egna handlingar..
Svar på tråden Vad e de som e svenskt-