Vad e de som e svenskt-
E man mindre svensk eller inte svensk alls om man e adopterad...
E man mindre svensk eller inte svensk alls om man e adopterad...
Måste fråga, om man är från te x Estland, då är man kanske vit och blond och blåögd, kasnke bott i Sverige i många år, kan svenska flytande, kan "alla ord", är denna person mer svensk än min pappa som är född i Sverige av svenska föräldrar och pratar svenska flytande och också kan alla ord men har svart hår?!
Har också fått det här slängt tillbaka på mig hela min uppväxt. Mitt standardsvar är att jag är svensk pga mitt svenska medborgarskap men en sak ska jag säga...
jag ger aldrig de svaren som den som frågar vill höra
många frågar, inte för att de uppriktigt är intresserade av vem jag är, utan för att de vill att jag ska hålla med dem, de vill bli strykta medhårs, men det vill jag inte göra :)
verkligheten är komplicerad, jag är en komplicerad varelse, världen är en komplicerad plats
ursäkta mig men det där var nog det mest dummaste jag läst på länge...... jag har alltid sett mig själv som svensk på alla sätt o vis..känner liksom inte till nåt annat.... det har hänt att nån skrikit svartskalle till mig men mina kompisar har blivit arga o jag själv har inte fattat att det varit mig de skrikit åt ser inte mig själv som svartskalle...utan jag är jag..
Destined star: Håller med dej!! Här är likadant. Jag kom hit när jag var 24 dagar och jag är lika svensk som den svenskaskte svensson :)
Sen är jag en oerhört löjlig öbo som håller stenhårt på att man inte är en äkta öbo förens man bott här över 3 generationer *S* så min man kommer ju alltid vara en "tjötte" men det är ju en HELT annan sak *S*
Varför frågar du ts om du bara vill att alla ska säga det du vill höra??? ne givetvis var jag inte allvarig men de e vell så många svenskar ser på saken, blir bara så trött på trådstartare som bara klarar av "snälla" svar.