stackars! jag förstår hur du känner dig, inte för att jag bara har pojkar eller flickor själv, men jag ville verkligen, verkligen inte ha en till son denna fjärde gång. jag hade blivit jätteledsen om det hade blivit en pojke och var väldigt nervös (fick inte veta på ul). och skämdes lite förstås, för att jag så gärna ville ha en flicka till. det är ju "förbjudet" att önska sig ett speciellt kön på barnet...
men jag tycker inte det handlar om barnet personligen. jag hade älskat en liten pojke lika mycket - minst - som mina andra barn. MEN jag hade sörjt det barn som "fsaknades", det barn jag inte fick! det tycker jag är en helt legitim sorg faktiskt! jag tycker inte du ska skämmas för att du sörjer över din flicka, samtidigt som du ju kommer att älska din lilla pojke. de två känslorna behöver inte alls hänga ihop.
eftersom det är en sorg som behöver bearbetas kan det ju hjälpa att prata med ngn, t ex en vanlig kurator på vårdcentralen. ibland hjälper det att bara få prata av sig ett par gånger. (har provat...)
sist men inte minst - det är väl inget som säger att du ff inte kan få en flicka. fyra barn är inte jobbigare än tre (det vet jag säkert ), förmodligen inte fem heller!