• Cristina2

Gravida, när fick ni era första symtom, dvs efter hur många dagar?

Som rubriken säger: Hur många dagar efter började ni känna av era första symtom? Kan man ha symtom redan 2 dagar efter?

• Svar på tråden Gravida, när fick ni era första symtom, dvs efter hur många dagar?
  • tati

hej =)de undrar ja m=)vad har du för symtomer?

• Cristina2
    Svar på #1
    Hej nej jag har inga speciella symtom än så länge förutom en begynnande svampinfektion. Jag har tidigare haft problem en gång. Jag ställde frågan bara av ren nyfikenhet, men jag hoppas verkligen att det fungerade denna gången. Vi har hållit på i 7 månader, jag fyller 36 år i mars så biologiska klockan har verkligen tickat igång på allvar. Har en liten tjej som är född
    -05 så det vore verkligen kul med ett syskon till henne. Själv då?
  • Bebis på väg

Jag kände nog ca v 5 att jag var mer hungrig. Sedan började brösten ömma och illamåendet komma ca v 7. Men det är nog väldigt individuellt. En vän till mig sa att hon kände dagen efter att hon blivit gravid...Om jag nu förstod frågan rätt. Lycka till!

• xTrulsx

Är i vecka 8 nu och jag visste inte om min gravidiet fören v.6. det började vecka 5 för mig ..hela den veckan var jag såååå trött. tränar och jobbar med hovslageri så jag kände att mitt humör va väldigt kort..och jag var irriterad och jättearg. trodde det var min mens som var på väg. samtidigt hade jag den här molvärken i magen som att mensen var på väg....efter 7 dagar utan mens, med humörsvängningar, molvärk,svullen mage,ONT i brösten och trötthet så gjorde jag ett test!  Har inget illamående än men jag tycker inte om någon mat alls...allt är äckligt just nu och det är jättejobbigt. lever på yoghurt, flingor,frukt och nötter...suck.   Positivt är att tröttheten börjar ge med sig och molvärken som varat varje dag i 2½ vecka har avtagit, men nu måste jag kissa..OFTA.  :)

• bebbe made in italy

Nä jag skall säga att jag hade mindre symptom innan jag plussade än innan jag vanligtvis skall ha mens, jag blev helt chockad när jag plussade. Jag hade mindre ont i brösten än vanligt och hade to.m lite blod och bruna flytningar (är i v32 och allt gick bra trots att jag blödde lite). Det enda jag känner var annorlunda då är att jag var så arg och irritierad, kunde gapa ut min sambo över inget alls. Hade den där vanliga molvärken som innan mens men när den var 4 dagar sen så testade jag och fick pluss direkt.

Med vild bebis i magen
  • stellanie

Alltså, jag tycker själv att det verkar ganska otroligt, men jag fick rejäl molvärk och svullen mage bara 2 dagar efter min ÄL! Bästa förklaringen jag har hört är att det skulle vara sviter efter lite alltför entusiastiskt bebisgörande...

Senare har jag fått flera could-be-gravid symtom, har fortsatt molvärk, ont i svanken, flytningar, fryser o svettas om vart annat och är trött hela tiden. Är på BIM-2 idag, så vet besked om ett par dagar

• Joss79 nr 2

I stort kände jag som vanligt innan mens, lite överdrivet skittrött bara. Men annars en känsla av att mensen kommer när som. Nu några dagar senare börjar det kännas i tuttarna oxå.

• Jenna 08

kände mig konstig/uppsvälld i magen redan på BIM -5 eller 6
    och ont i ena bröstvårtan ;)

• Juli1

Fick lite symptom veckan innan bim. Kände mig allmänt konstig, dålig i magen(ingen symptom på graviditet kanske..). Supersugen på viss mat. Molvärk. Lite illamående från & till. Men mest en känsla av att något inte var som vanligt.

Svar på tråden Gravida, när fick ni era första symtom, dvs efter hur många dagar?